لزوم توسعه خیابان موزه و گذر فرهنگی و اجتماعی در پایتخت

 محمدجواد حق‌شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران درباره راه‌اندازی گذر معدن در پایتخت اظهار داشت: پهنه رودکی بین خیابان انقلاب و ولی‌عصر(عج) راه‌اندازی شد و در کنار آن، گذر صنایع مورد بهره‌برداری قرار گرفت، پس از آن نیز گذر نمایش در لاله‌زار و گذر هنر را در خیابان برادران مظفر تهران داشته‌ایم که اکنون ایجاد گذر معدن در خیابان سمیه به نوعی هم‌افزایی در این محدوده ایجاد می‌کند. 

وی با بیان اینکه در حوزه معدن، ظرفیت و سرمایه‌های اجتماعی زیادی داریم، گفت: مدیریت شهری باید همراهانه با گروه‌های خلاق عمل کند.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: البته گاهی شهرداری برای تبدیل تهران به ایجاد فضاهایی برای زیست شهری بیشتر مزاحمت و مانع‌تراشی کرده است. 

وی گفت:‌ اینکه بتوانیم در قلب پایتخت، خیابان موزه و گذری را برای موضوع معدن اختصاص دهیم، بستری برای نمایش تلاش‌های معدنکاران و فعالان این حوزه از طریق زبان هنر است. 

وی گفت: ایجاد گذر معدن از خیابان سمیه تا شریعتی بخشی از آن مربوط به فعالیت شهرداری منطقه 6 و بخشی مربوط به شهرداری منطقه 7 است و سبب می‌شود کل این محدوده تبدیل به راسته فرهنگی معدن شود و بتوان تندیس‌های ارزشمند را نیز در آن نصب کرد و یا شاهد نمایش نقاشی‌های مختلف در این زمینه باشیم. 

همچنین محمدرضا بهرامن رئیس خانه معدن ایران  اظهار داشت: معدن کاری بدون نگاه به مسایل زیستی محیطی، معدن کاری نیست .

وی با بیان اینکه  هر دو هفته یکبار نشست تخصصی با محیط زیست داریم، گفت: احترام به محیط زیست یعنی احترام به انسان ها و باید به این موضوعات توجه کرد.

وی با اشاره به مسئولیت اجتماعی، معدن کاران  اظهارداشت: معدن کاران در قالب مسئولیت اجتماعی در مناطق محروم فعالیت می‌کنند و این نکته بسیار حائز اهمیت است.