به گزارش افکارنیوز به نقل از شرق ، زني چند روز قبل با مراجعه به كلانتري دربند طي شكايتي اعلام كرد سارق يا سارقان، از منزل او واقع در منطقه زعفرانيه چند حلقه انگشتر و گوشواره سرقت كردهاند. با تشكيل پرونده مقدماتي به دستور بازپرس دادسراي ناحيه يك تهران رسيدگي به موضوع به پايگاه يكم پليس آگاهي محول شد و كارآگاهان در اولين مرحله با مراجعه به خانه موردنظر به بررسي محل نگهداري طلا و جواهرات متعلق به مالباخته پرداختند.

با توجه به نبود هیچ نشانه تخریب یا به‌هم‌ریختگی در محل سرقت، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند دزد یا دزدان آشنا هستند و با اطلاع دقیق از محل نگهداری طلا و جواهرات فقط بخشی از این اموال را به یغما برده‌اند تا مالباخته متوجه دزدی نشود. کارآگاهان در ادامه به تحقیق از اعضای خانواده مالباخته پرداختند و در این مرحله متوجه شدند جوانی ۲۳ساله به نام «غلامرضا» با طرح و نقشه قبلی و از طریق اینترنت، زمینه آشنایی اولیه خود با دختر مالباخته را ایجاد کرده و پس از چندین جلسه ملاقات حضوری و جلب اعتماد دختر نوجوان، با طرح ادعای کذب و دروغین مشکلات مالی ناشی از هزینه درمان و… و دادن وعده بازپس دادن طلا و جواهرات سرقت‌شده، دختر نوجوان را راضی کرده تا مقداری از طلاهای متعلق به مادرش را در اختیار او قرار دهد و پس از گرفتن جواهرات نیز ناپدید شده است.

ماموران پس از آنکه با بازجویی‌های انجام‌شده به این جزییات پی بردند در گام بعدی ضمن شناسایی محل سکونت غلامرضا در منطقه تهرانپارس و انجام هماهنگی‌های لازم قضایی به خانه متهم رفتند و او را در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند و به پایگاه یکم پلیس آگاهی انتقال دادند. غلامرضا پس از آنکه توسط دختر مالباخته شناسایی شد در حالی‌که راهی برای کتمان حقیقت نداشت در بازجویی‌ها به اغفال دختران جوان و دریافت وجوه نقد، طلا و جواهرات از آنها اعتراف کرد و گفت: «هر بار بعد از اینکه طعمه‌هایم را راضی می‌کردم به من پول بدهند دیگر به تماس‌هایشان جواب نمی‌دادم و به دوستی‌ام با آنها پایان می‌دادم.»

كارآگاهان كه متوجه شده بودند دامنه جرايم غلامرضا فراتر از تصور اوليه است موفق به شناسايي دو دختر جوان ديگري شدند كه متهم به همين شيوه و شگرد، از آنها چندينميليون تومان پول نقد و همچنين طلا و جواهرات سرقت كرده بود. سرهنگ علي اكبرپور، رييس پايگاه يكم پليس آگاهي تهران در رابطه با اين پرونده گفت: با اعتراف صريح متهم به فريب دختران قرار قانوني براي او از سوي مقام قضايي صادر شد و تحقيقات تكميلي براي شناسايي ديگر شكات و مالباختگان احتمالي پرونده در دستور كار كارآگاهان قرار گرفته است.