وضعیت آب و هوا در ۱۸ بهمن ماه/ بارش باران در بیشتر مناطق کشور

بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش بینی هواشناسی ،فعالیت سامانه بارشی امروز در سواحل دریای خزر، غرب، جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، شمال شرق و در برخی از مناطق شمال غرب ادامه دارد.

بارش در مناطق سردسیر و مرتفع به شکل برف و در مناطق جنوبی بارش همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و احتمال رخداد تگرگ پیش‌بینی می‌شود.شدت بارش در جنوب زنجان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، شمال و شرق خوزستان و ارتفاعات البرز مرکزی خواهد بود.

یکشنبه بارش در غرب، جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، دامنه‌های البرز مرکزی، شرق سواحل دریای خزر، شمال شرق و مرکز کشور می‌شود.

شدت بارش در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، شمال به شرق خوزستان، جنوب لرستان، غرب و جنوب غرب اصفهان خواهد بود در مناطق جنوبی و غربی احتمال رخداد تگرگ پیش بینی می‌شود. دوشنبه در شمال شرقی کشور بارش پراکنده رخ خواهد داد و سپس این سامانه بارشی از کشور خارج خواهد شد و در نیمه شرقی کشور وزش باد و در سایر مناطق کشور آسمانی صاف پیش‌بینی می‌شود. سه‌شنبه و چهارشنبه نیز در بیشتر مناطق کشور جوی نسبتا پایدار حاکم خواهد بود.

امروز بعد از ظهر و طی روز یکشنبه در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و نیمه شرقی کشور وزش باد شدید رخ می‌دهد که موجب خیزش گرد و خاک در برخی از مناطق شرق و جنوب شرق کشور می‌شود. خلیج فارس از امروز تا اوایل وقت یکشنبه مواج و متلاطم خواهد بود و همچنین امروز بخش‌های مرکزی و شرقی دریای خزر مواج است.