واکسیناسیون کووید ۱۹ اجباری نیست

علیرضا رییسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت درخصوص واردات واکسن کووید ۱۹ گفت: پنجشنبه هفته گذشته اولین محموله واکسن از روسیه وارد کشورمان شد و برنامه ریزی شده که براساس اولویت ها، واکسیناسیون انجام شود.

او افزود: اولویت بندی واکسیناسیون برطبق سند ملی واکسیناسیون کووید ۱۹ مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا بوده و در فاز اول، کادر بهداشت و درمان و گروهی از سالمندان، معلولین و جانبازان که در مراکز نگهداری می‌شوند، واکسینه خواهند شد.

رییسی گفت: اولین گروهی که واکسینه می‌شوند، پرسنل بخش کرونا و پرسنل آی سی یو‌هایی که مستقیما با افراد مبتلا به کووید ۱۹ سروکار دارند، خواهند بود و بعداز آن به سراغ مراکز نگهداری سالمندان، معلولین و جانبازان می‌رویم.

واکسن از منبع دیگری نیز به دستمان خواهد رسید

معاون بهداشت وزارت بهداشت تصریح کرد: خبر خوش دیگر اینکه واکسن از منبع دیگری نیز به دستمان خواهد رسید و تا پایان سال ۹۹، گروه آسیب پذیر فاز یک که حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر هستند، واکسینه می‌شوند.

واردات واکسن از منابع دیگر

او درخصوص میزان واردات واکسن کووید ۱۹ گفت: تاکنون ۲۰ هزار دوز واکسن کووید ۱۹ وارد شده و هفته آینده نیز ۱۰۰ هزار دوز دیگر وارد خواهد شد و به همین ترتیب محموله‌های بعدی نیز وارد خواهند شد.

واکسیناسیون کووید ۱۹ اجباری نیست

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در ادامه با بیان اینکه واکسیناسیون کووید ۱۹ کاملا رایگان بوده و از طریق شبکه بهداشت و درمان انجام خواهد شد، عنوان کرد: برای انجام واکسیناسیون کووید ۱۹ هیچگونه اجباری وجود ندارد و ما از کسی تعهدی نمی‌گیریم و هرکسی که بخواهد می‌تواند داوطلبانه واکسینه می‌شود و اجباری درکار نیست.

او در پایان خاطرنشان کرد که گروه هدف برای انجام واکسیناسیون، در شبکه بهداشت مشخص بوده و براساس سند ملی واکسیناسیون عمل خواهد شد.