افزایش ۲۶ برابری دانشجویان کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی

نشست خبری چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بسیج دانشجویی امروز (دوشنبه ۲۰ بهمن) با حضور  احمدرضا حقیقی، رئیس دانشکده شمسی پور دانشگاه فنی و حرفه ای و جمعی دیگر از مسئولان دانشگاهی در سالن اجتماعات دانشکده شمسی پور برگزار شد.

حقیقی در این مراسم اظهار کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تعداد دانشجویان کشور ۱۷۵ هزار نفر بود اما امروزه ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار دانشجو در ایران تحصیل می‌کنند، یعنی آمار دانشجویان ایرانی حدود ۲۶ برابر افزایش پیدا کرده است.

او افزود: دانشجویان ایرانی با نقش پویای خود می‌توانند در صنعت و جامعه بسیار موثر باشند.

حقیقی تصریح کرد: نظام آموزش عمومی، نظام آموزش عالی و نظام آموزش مهارتی سه محور نظام دانشگاهی هستند که اگر بین آنها ارتباط خوبی برقرار نشود دانشجویان برای فعالیت در جامعه با مشکل رو به رو می‌شوند.

رئیس دانشکده شمسی پور ادامه داد: ۳۲ درصد دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای دختر و ۶۴ درصد این دانشجویان پسر هستند. همچنین در این دانشگاه ۶۷۲ عضو هیئت علمی فعالیت می‌کنند. دانشکده شمسی پور جزو اولین دانشگاه مهارتی کشور محسوب می‌شود که در زمینه کامپیوتر و برق به آموزش دانشجویان اقدام کرده است.

او با بیان اینکه ماموریت اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای تربیت نیروی انسانی مهارتی و تکنیسن است، تاکید کرد: فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای باید به خوبی از مهارت‌های خود در جامعه استفاده کنند.

او افزود: یکی از مشکلات جدی ما در دانشکده شمسی پور این است که ۶۰ درصد دانشجویان فنی و حرفه‌ای غیربومی هستند و سالانه ۲ هزار نفر متقاضی خوابگاه داریم. از نظر امکانات و خدمات به شدت ضعیف هستیم و به فضای بیشتری برای بازسازی و ارتقای خوابگاه‌ها احتیاج داریم.