استقبال گرم مردمی و رسمی از آیت الله رئیسی در عراق

آیت‌الله «سیدابراهیم رئیسی»، رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران به دعوت رسمی «فائق زیدان»، رئیس شورای عالی قضایی عراق، دیروز دوشنبه (۸ فوریه) در رأس یک هیأت بلندپایه قضایی وارد بغداد شد.

دیدار با رئیس شورای عالی قضایی، رئیس جمهور، نخست وزیر و برخی دیگر از مقامات کشور عراق، توسعه روابط حقوقی و قضایی دو کشور و پیگیری پرونده ترور شهید سپهبد « قاسم سلیمانی » و همراهان ایشان  از مهمترین محورهای  سفر رئیس قوه قضائیه ایران به بغداد است.

مردم عراق همان‌گونه که در شبکه‌های اجتماعی پیش از انجام این سفر به پیشواز رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران رفته بودند، پس از ورود وی به عراق با شعارهای ضد آمریکایی به استقبال او رفتند. کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز با هشتگ‌های #رئیسی_الضیف_القانونی (رئیسی مهمان حقوقی) و #عراقیون_نرحب_برئیسی (ما عراقی‌ها از رئیسی استقبال می‌کنیم) به پوشش اخبار و حاشیه‌های این سفر پرداختند.

رئیس قوه قضائیه دوشنبه پس از ورود به بغداد در محل شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، سخنرانی کرد و ضمن ادای احترام به شهدای مقاومت گفت: نه فقط در این مکان که در جای جای منطقه، خون ایرانی و عراقی به هم پیوند خورده، یقین بدانید دست انتقام الهی از آستین ملت بیرون آمده و گردن ظالم را خواهد گرفت.

وی در جمع شمار زیادی از اصحاب رسانه که به پوشش سخنان او پرداختند و نیز خانواده‌های شهدا، ادامه داد: آمریکایی‌ها بدانند حاج قاسم و ابومهدی شهید، برای شما خیلی خطرناک‌تر از حاج قاسم و‌ابومهدی زنده‌اند.

به نوشته پایگاه خبری «المعلومه»، رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران ضمن تاکید بر اینکه شهادت این دو فرمانده مقاومت بدون پاسخ نخواهد ماند، گفت: شهیدان سلیمانی و المهندس امنیت ایران و عراق و منطقه را تامین کردند و شهادت آنها بی‌پاسخ نخواهد ماند.

آیت‌الله رئیسی سپس برای زیارت امامین جوادین (علیهما السلام) وارد کاظمین شد که با استقبال خیل عظیمی از  مردم و سر دادن شعارهایی در حمایت از سردار سلیمانی و محکومیت جنایات آمریکا همراه شد.