تأمین تجهیزات برای تولید انبوه واکسن ایرانی کرونا

سید امیرحسین مدنی مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام اظهار کرد: ۱۰۰ هزار پروژه اقتصادی و اشتغالزایی در کشور اجرا شده است.

او با بیان اینکه نزدیک به ۴۷ هزار پروژه عمرانی شامل مدرسه، مسکن و... اجرا شده است، گفت: ۶ هزار میلیارد تومان در استان سیستان و بلوچستان برنامه ریزی شده که در ۹ ماه گذشته اقدامات بسیار خوبی در این حوزه صورت گرفته است.

مدنی با بیان اینکه  در حوزه اشتغالزایی نزدیک به ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های این استان برنامه ریزی شده است، گفت: ۲۱ طرح هدف گذاری شده است و همچنین مقرر شده به صورت سالانه ۷ طرح در سال‌های ۱۳۹۹، ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ اجرایی شود.

او با بیان اینکه برنامه ریز‌هایی برای سرمایه گذاری در معدن هامون مس انجام شده که در حال حاضر پیشرفت خوبی نیز داشته است، افزود: برای ۷۵ هزار نفر از مردم استان سیستان و بلوچستان اشتغالزایی صورت گرفته است.

مدیر عامل بنیاد برکت گفت: انجام تعهدات عمرانی برای مناطق سیل زده این استان و اشتغالزایی در سواحل مکران در اولویت کار است.

او با بیان اینکه ۲۷۰ مرکز جامع سلامت راه اندازی شده است، افزود: در حال حاضر ۲ هزار تخت بیمارستانی بیمارستان‌های برکت در اختیار بیماران کرونایی سراسر کشور قرار دارند.

مدنی درباره اقدامات مقابله‌ای در راستای بیماری کرونا گفت: طی ۲۳ روز بزرگترین کارخانه تولید ماسک غرب آسیا راه اندازی شد و در عرض دو هفته کیت‌های تشخیص سریع ویروس کرونا تولید شد.

او با بیان اینکه در حال حاضر یکی از مسیر‌های تولید واکسن کرونا به پایان فاز یک تست انسانی رسیده است، گفت: یکی از مهم‌ترین اقدامات در کنار ساخت واکسن، تولید انبوه آن است که در حال حاضر ستاد اجرایی فرمان امام با تأمین ماشین آلات، دستگاه‌ها و... در راستای تولید انبوه واکسن کاملا ایرانی برنامه ریزی‌هایی را انجام داده است.

مدنی بیان کرد: امیدواریم بتوانیم سالانه ۱۰۰ میلیون دوز واکسن کرونای ایرانی تولید کنیم.