مخالفت فرماندار تهران در خصوص اجرای طرح زیست شبانه در ایام کرونا

حجت نظری عضو شورای شهر تهران در دویست و هفتاد و دومین جلسه علنی شورای شهر تهران اظهار کرد: تذکر بنده در خصوص یکی از مصوبات شورای شهر است که فرماندار تهران درباره آن اظهار نظر کرده است.

وی ادامه داد: زیست شبانه یکی از دغدغه‌های اعضای شورای شهر بوده و در همین راستا طرحی تحت عنوان الزام شهرداری تهران به برنامه ریزی و انجام اقدامات لازم برای بسترسازی زیست شبانه در چشم انداز ۱۴۰۲ در ۱۶ بهمن سال ۹۷ در صحن شورا تصویب شد و بر اساس آن شهرداری را مکلف به طرح زیست شبانه در پایتخت کرد.

نظری افزود: پس از تصویب این طرح، شهرداری تهران پس از ۲ سال لایحه تحقق شهربیدار را به شورا ارسال کرد و شورا آن را به تصویب رساند.

عضو شورای شهر تهران بیان کرد: پس از این اتفاق، فرماندار تهران در مصاحبه‌ای با باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرد که با چنین طرحی در زمان کرونا مخالف است، سوال اینجاست که مگر مصوبات شورای شهر زمان دارد که در یک بازه زمانی خاص اجرا شود؟

وی تاکید کرد: وقتی شورا مصوبه‌ای را تصویب می‌کند، لازم الاجراست و هیچ مرجعی نمی‌تواند مانع از اجرای آن شود، قطعا در این شرایط باید از تجمعات خودداری شود، اما منعی برای تصویب آن وجود ندارد.

عضو شورای شهر گفت: از سویی فرماندار تهران این مخالفت را در قالب رسمی و اداری اعلام نکرد و در قالب مصاحبه با رسانه‌ها مطرح کرد و این شائبه ایجاد می‌شود که نظر شخصی‌شان باشد.

نظری بیان کرد: قطعا اجرای زیست شبانه در ایام پس از کرونا باعث تهدید امنیت شهری نمی‌شود بلکه باعث حفظ امنیت و آرامش و رونق اقتصادی خواهد شد.