افتتاح پست برق آزادگان و امیر کبیر

علی امام مدیر عامل شرکت متروی تهران در حاشیه افتتاح دو پست برق فشار قوی آزادگان و امیر کبیر در خطوط سه و هفت مترو تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با اتصال ۲ پست برق به شبکه برق رسانی خطوط سه و هفت مترو تهران ضریب اطمینان حرکتی قطار‌ها در این خطوط افزایش یافته و شرایط بهتری برای سرویس دهی قطار‌ها ایجاد خواهد شد. پست برق امیر کبیر که پیش از این بخشی از برق خط ۴ را تامین می‌کرد با کابل کشی‌های لازم و انجام اقدامات تکمیلی اکنون بخش میانی خط سه را نیز پوشش خواهد داد، در ماه‌های گذشته پست برق  نوبنیاد در بخش شمالی خط ۳ نیز راه اندازی کرده بودیم.

وی ادامه داد: پست برق آزادگان که در منطقه قلعه مرغی قرار دارد ۹ ایستگاه در بخش جنوبی خط سه از ایستگاه آزادگان تا چهار راه ولیعصر (عج) و همچنین هشت ایستگاه در بخش میانی خط هفت مولوی تا نواب را تغذیه خواهد کرد تا به این ترتیب ضمن پایدارسازی جریان برق در این خطوط شرایط مطمئن تری برای سرویس دهی قطار‌ها ایجاد خواهد کرد و همچنین. تمام مراحل طراحی، ساخت، تجهیز و کنترل نهایی این پست‌های برق توسط شرکت‌های ایرانی و با پیشرفته‌ترین فناوری روز دنیا احداث و راه اندازی شده است.

امام گفت: هر خط برای تامین برق مورد نیاز حتی در شرایط اضطراری به چندین پست برق مجهز است و با اطمینان می‌توان گفت که مطمئن‌ترین شبکه حمل و نقل عمومی حتی در شرایط اضطراری مترو است چرا که اگر بخشی از مناطق شهر تهران برق آن قطع شود این پست‌های برق اجازه اختلال نمی‌دهد و اکنون شرایط پایداری در توزیع شبکه برق در ناوگان مترو تهران برقرار شده است. هر خط و ایستگاهی که افتتاح می‌شود پایان کار آن خط و ایستگاه نیست چرا که شرکت مترو پس از آن نیز برای تکمیل و تقویت سامانه تامین برق و پایداری شبکه مترو اقداماتی همچون احداث پست برق انجام دهد..

وی افزود: تاخیر در واریز پول اوراق مشارکت موجب تاخیر در افتتاح ایستگاه‌ها در خطوط ۶ و ۷ و همچنین ایستگاه اقدسیه در خط سه مترو تهران شد ،قول داده بودیم که ۱۰ ایستگاه تا پایان امسال افتتاح شود که البته مراحل تکمیلی این ایستگاه‌ها در حال انجام است و تلاش می‌کنیم این ایستگاه‌ها را حداکثر در ماه‌های اول سال افتتاح کنیم. ایستگاه مترو شهید محلاتی در اوایل اسفندماه برنامه ریزی شده افتتاح شود و پس از آن نیز ایستگاه مترو میدان قیام را در دستور کار قرار داریم.