۳ نکته طلایی قبل از تعیین اهداف برای سال جدید

 همه ما در زندگی به دنبال اهدافی هستیم و برای تحقق آن ها تلاش می کنیم و بیشتر مواقع, این تلاش ها  در آستانه سال نو رنگ بیشتری به خود می گیرند چرا که  عزم خود را بیش از قبل جزم می کنیم تا به اهداف متفاوت خود در زندگی رنگ بیشتری ببخشیم و همه این موارد مستلزم برنامه ریزی, تلاش و پشتکار جدی و اجرا کردن آن ها هستند و باید توجه کنیم که مواردی مانند تصمیم‌های سال نو، رویکرد‌های سرگرم کننده‌ای برای تعیین اهداف , هستند امّا در این میان, یک مشکل طبیعی وجود دارد و آن هم این است که این نوع تعیین هدف فی البداهه, معمولا برنامه ریزی فوق العاده‌ای را به دنبال ندارد و به همین دلیل است که اغلب این اتفاق‌ها تصمیم‌های واقعی و عملیاتی نیستند.

اگر تصور خاصی از موقعیت و نقطه‌ای که می‌خواهید ۱۰ سال دیگر در آن باشید, دارید و واقعا می‌خواهید به آن نقطه هدف برسید مسیر خود را با تعیین هدفتان در سال جدید آغاز کنید.

داشتن یک برنامه ۱۰ ساله با داشتن یک برنامه یک ساله شروع می‌شود که انتظار‌های واقع بینانه‌ای نیاز دارد و حال و آینده را به هم پیوند می‌دهد.

 

این که امروز در مسیر اهداف زندگی خود در چه نقطه و جایگاهی قرار دارید، تا حد زیادی به وضعیت مالیتان نیز ارتباط دارد و برای این منظور باید به موجودی خود توجه کنید و سپس, سوالات اساسی مانند موارد زیر را از خود بپرسید.

امروز با وضعیت مالی خود در چه نقطه‌ای قرار دارم؟

وضعیت زندگی من در حال حاضر چگونه است؟

سلامتی من تا چه حد است؟

من در زندگی کاری خود تا چه اندازه پیشرفت کرده ام؟

 از نظر رشد شخصی، مالی و شغلی، واقع بین بودن مهم است و نقطه و جایی که امروز  در آن هستید، فقط یک مکان است که از طریق هزاران قدم کوچک به آن جا رسیده اید. بنابراین, می توان با امید به همین قدم های کوچک به اهداف و آرزوهای بزرگ دست پیدا کرد.

 پیشرفتی که در حال حاضر دارید  بر اساس درک مشخصی از فعالیت و تلاش های خود شماست که بر اساس آن معیاری را تعیین کرده اید تا زمان و تلاشی که برای رسیدن به اهداف بلندمدت خود اختصاص داده اید را اندازه گرفته و برای باقی ماندن در مسیری که تعیین کرده اید، مراحل زیر را در نظر بگیرید و اهدافی که تاثیر گسترده ای روی زندگی شما دارد را مشخص کنید.

۳ نکته طلایی قبل از تعیین اهداف برای سال جدید

داشتن یک تلویزیون با صفحه نمایش بزرگ یک هدف بلند مدت نیست و اقلام مادی نیز صرفا کسب درآمد نقدی برای خرید آن هاست، امّا جنبه مالی که زیر بنای ایده‌ خرید برای سبک زندگی است ممکن است هدف بالاتری داشته باشد.