به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، امروز با تلاش ماموران اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ورامین پک کارخانه غیرمجاز بستنی پلمب شد.

حسن میرزایی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ورامین امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران در این ارتباط اظهار داشت: پیرو گزارش مردمی مبنی بر تولید و توزیع غیرمجاز بستنی یخی بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ورامین پس از یک هفته جستجو و انجام تحقیقات می‌دانی موفق به شناسایی واحد مذکور در شرایطی فوق‌العاده غیربهداشتی واقع در دامداری متروکه و در مجاورت کارگاه‌های تولیدی و ریخته‌گری فلزات و همچنین یونولیت ساختمانی شدند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ورامین اظهار داشت: پس از اخذ مجوز ورود از شعبه یکم تعزیرات حکومتی بازرسان این اداره به همراه مأموران اداره آگاهی فرماندهی ویژه شرق تهران به محل ورود پیدا کرده و تعداد ۲ هزار عدد بستنی یخی با برندهای معروف و همچنین ادوات تولید و بسته‌بندی به‌همراه دو ‌کارگر از اتباع بیگانه‌ در شرایطی غیربهداشتی به ارزش ۵۰ میلیون ریال را کشف و اقدام به پلمب و معدوم‌سازی کالاهای تولید شده کردند‌ و «ع. ا» متصدی واحد مزبور به دستور تعزیرات حکومتی بازداشت و تحویل مأموران آگاهی شد.

وی در ادامه به تمام موجران کارگاه‌های تولیدی و زمین‌های محصور اعلام داشت: قبل از تنظیم اجاره‌نامه از ماهیت تولید و فعالیت اجاره‌کنندگان واحدهای یاد شده با‌خبر و تحقیقات لازم را انجام داده، زیرا در صورت تولید کالاهای غیرمجاز و غیربهداشتی در صورت فقدان دسترسی به متصدیان تولید به لحاظ قانونی با صاحبان اصلی واحدهای مذکور مطابق قانون برخورد می‌شود.

میرزایی همچنین خطاب به آن دسته از افراد سودجو که به قصد مال اندوزی و اضرار به‌ سلامت جامعه اقدام به تأسیس و تولید کارگاه‌های غیر مجاز و زیرزمینی می‌کنند نیز تاکید کرد: بازرسان این اداره به‌طور شبانه‌روزی در پی کشف و شناسایی کارگاه‌ها‌یشان برآمده و درصورت رؤیت ضمن برخورد قانونی با هماهنگی اداره تعزیرات حکومتی اقدام به پلمب واحدهای مذکور می‌کنند.

این مسئول سپس خطاب به متصدیان واحدهای صنفی که اقدام به عرضه و توزیع کالاهای تقلبی و غیرمجاز می‌کنند، بیان داشت: از دیدگاه واحد بازرسی بهترین متخصصان تشخیص کالا متصدیان واحدهای صنفی است، بنابراین هر متصدی واحدی که پس از رؤیت کالای مذکور توسط بازرسان این اداره اظهار بی‌اطلاعی از کمیت و کیفیت آن کند به لحاظ قانون متخلف شناخته و با ایشان برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ورامین در پایان از شهروندان خواست در موقع خرید کالا به مواردی چون پروانه بهرهبردرای، پروانه ساخت، تاریخ تولید و انقضاء کالای خریداری شده دقت کرده و در صورت رویت هرگونه تخلف و همچنین رفع ابهامات بهوجود آمده با سامانه ۱۲۴ این اداره تماس بگیرند.