حمایت شورای شهر از دستفروشان پایتخت

زهرا نژاد بهرام عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران درباره برنامه مدیریت شهری جهت سامانده یو حمایت از دست‌فروشان با توجه به نزدیک شدن به ماه پایانی سال اظهار داشت: ‌اخیراً نامه‌ای برای پیروز حناچی شهردار تهران نوشته‌ام و در این نامه دو درخواست مهم درنظر گرفته شده است.

وی افزود: درخواست اول این بوده که همه محلات در پایتخت یک مکان برای فعالیت دستفروشان داشته باشند تا این افراد بتوانند با رعایت پروتکلهای بهداشتی در شرایط اقتصادی فعالیت کنند. 

نژادبهرام ادامه داد: همچنین از پیروز حناچی درخواست کرده‌ام که پیشنهاد ایجاد صنف دستفروشان را در پایتخت داشته باشند و به نظرم این قضیه با همکاری اتاق اصناف و شرکت ساماندهی مشاغل در شهرداری تهران امکان‌پذیر است. 

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران افزود: به نظرم حناچی بزودی اقداماتی جهت حمایت از دستفروشان و ساماندهی آنها انجام خواهد داد.

وی با تأکید بر اینکه منطقی نیست که در شرایط اقتصادی کنونی بر فعالیت دستفروشان سخت بگیریم، گفت: فعالیت این افراد باید به صورتی باشد که حقوق مردم، اصناف و دستفروشان رعایت شود. 

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران درباره حضور بیشتر دستفروشان در محدوده خیابان جمهوری گفت: باید از ظرفیت‌های مناسب برای فعالیت دستفروشان استفاده شود که سد معبر در این محدوده را شاهد نباشیم و این افراد بتوانند فعالیت اقتصادی و فروش محصولات خود را داشته باشند.

وی گفت: سال گذشته در همین ایام مکان‌هایی برای فعالیت دستفروشان در برخی از مناطق همچنین منطقه 15 و 17 ایجاد شد و از بنیاد مستضعفان درخواست کردیم که کمک معیشتی برای آنان درنظر گیرد که طی دو مرحله انجام گرفت،‌البته میزان آن برای دستفروشان کافی نبود و تنها جنبه حمایتی داشت.