احداث مخازن آب اضطراری جهت استفاده در مواقع بحرانی در پایتخت

مجتبی یزدانی، معاون خدمات شهری شهردار تهران در نشست مشترک پیرامون حل موضوعات شهرداری تهران و شرکت آب و فاضلاب استان تهران اظهارداشت: براساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران، احداث مخازن آب اضطراری جهت استفاده در مواقع بحرانی در بوستان های مناطق 22گانه و با همکاری شرکت آب و فاضلاب استان تهران در حال اجرا است.

یزدانی در ادامه گفت: پس از جانمایی های لازم 25نقطه در بوستان ها در دستور کار قرار گرفت و تاکنون عملیات احداث 17 مخزن با پیشرفت بالای90درصدی در حال انجام است و عملیات احداث مخازن دیگر نیز با پیشرفت کمی در حال انجام است.

وی در ادامه تاکید کرد: در جهت تسریع در پیشرفت فیزیکی احداث مخازن آب اضطراری کمیته ای متشکل از شهرداری و شرکت آب و فاضلاب استان تهران تشکیل شود.

معاون شهردار تهران به عملیات جانمایی و احداث شیرهای هیدرانت سازمان آتش نشانی اشاره کرد و گفت: تاکنون 8700 شیرهیدرانت در سطح مناطق 22گانه احداث شده است و 2000 شیر هیدرانت دیگر نیز در حال احداث است و مجموعا این تعداد باید به 12800 شیر هیدرانت افزایش یابد و باید هر محدوده از سطح شهر تهران دارای شیر هیدرانت باشد که در مواقع لزوم و بحرانی مورد استفاده قرار گیرد.

محمدرضا بختیاری، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران نیز در این جلسه با ذکر این نکته که اولویت ما برای احداث مخازن آب اضطراری، بوستان ها و بیمارستان ها بوده است، گفت: تعدادی از این مخازن جهت بهره برداری آماده افتتاح است و همزمان عملیات کلنگ زنی 70مخزن دیگر نیز آغاز خواهد شد.

بختیاری در ادامه گفت: احداث مخازن آب اضطراری برای مواقع بحرانی از اقدامات ماندگار محسوب می شود و با این اقدام مدل جدیدی از تهیه آب اضطراری در کلانشهر تهران به وجود آوردیم که می تواند الگویی برای سایر کلانشهرها باشد.