چگونه از ویروس کرونای جهش‌یافته در امان بمانیم؟

 دکتر مسعود مردانی درباره ویروس کرونای انگلیسی اظهار کرد: تفاوت‌های عمده ویروس کرونا ی انگلیسی با انواع قبلی ویروس کرونا، سرایت‌پذیری خیلی بالاتر، افزایش ابتلا در افراد زیر ۲۰ سال و مرگ ومیر بالاتر است.

وی ادامه داد: این ویروس جهش یافته، نسبت به ویروس کرونای قبلی، افراد زیر ۲۰ سال را بیشتر درگیر می‌کند؛ به همین دلیل اگر موارد ابتلا به ویروس کرونا در جوانان بیشتر شود، می‌توان یکی از علل آن را ابتلا به نوع جهش یافته ویروس کرونا قلمداد کرد.

مردانی افزود: عمدتاً افرادی به واریانت جدید ویروس کرونا (کرونای انگلیسی) مبتلا می‌شوند که قبلاً به بیماری کرونا مبتلا نشده بودند؛ به‌نظر می‌رسد آنتی بادی‌های ایجادشده توسط ویروس کرونای قبلی در بدن افرادی که قبلاً به این بیماری مبتلا شده اند، قابلیت محافظت از آن‌ها در برابر ویروس کرونای انگلیسی را داشته باشد و بنابراین کماکان می‌توان به اثربخشی واکسن‌های کرونا، امیدوار بود.

این فوق‌تخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری در پاسخ به این سؤال که راهکار مقابله با ویروس جهش‌یافته چیست، تصریح کرد: خوشبختانه راه‌های پیشگیری از ابتلا به ویروس جهش یافته و ویروس کرونای قبلی، مشابه یکدیگر و شامل شست وشوی مکرر دست ها، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، پرهیز از سفر‌های غیرضروری و عدم شرکت در تجمعات و استفاده از ماسک و در خانه ماندن است.