کورکور سیاه را بیشتر بشناسید

کورکور سیاه یکی از فراوان‌ترین گونه‌های شکاری در دنیا است که معمولا رنگ تیره‌ای دارد، رنگ‌ها در بدن این پرنده کمی تیره و روشن می‌شود. پا‌های این کورکور به رنگ زرد و پنجه‌هایش سیاه است. نر و ماده کاملا شبیه به هم هستند، اما مانند بسیاری از پرندگان شکاری دیگر ماده‌های آن‌ها قد بلند تری دارند.

این پرنده در ۴ قاره اروپا، آسیا، آفریقا و استرالیا زندگی می‌کنند و به عنوان پرنده مهاجر زمستان شناخته می‌شوند، جالب است بدانید که این پرنده‌ها به صورت گروهی زندگی می‌کنند. زیستگاه این گونه معمولا در کنار رودخانه ‌ها، تالاب‌ها، مراتع باز، چمنزار‌ها و اطراف شهر‌های بزرگ دیده می‌شوند.

کورکورهای سیاه‌ به طور عمده گوشتخوار هستند. شکارچیانی فرصت طلب که به دنبال ماهی، پستانداران کوچک، پرندگان، خفاش‌ها و جوندگان هستند. همچنین این پرندگان علاقه زیادی به زباله‌های دپو شده و خوردن لاشه‌ها دارند، این پرندگان صدای بلندی دارند و با صدایی شبیه به یک سوت بلند با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند و حالا این پرنده با ارزش برای نخستین بار در شهر تهران مشاهده شده است. بر اساس گفته رئیس نظارت بر امور حیات وحش استان تهران این پرنده به‌ صورت کمیاب در نواحی جنوبی کشور وجود دارد و به صورت محلی در استان‌های کرمان و هرمزگان جوجه آوری می‌کند، کور بال سیاه به صورت مهاجر عبوری در آشوراده در استان گلستان و زمستان گذر در استان خوزستان مشاهده شده است.

کور بال سیاه پرنده‌ای شکاری است که به وسیله اندازه کوچک، رنگ سفید و روشن و سیاهی روی شانه‌هایش از سایر کور‌ها قابل تشخیص است. این گونه مذکور در فهرست پرندگان حمایت شده ایران قرار دارد و دارای ارزش حفاظتی است.