تاکنون یک میلیون بیمار کرونایی بستری شده‌اند

قاسم جان‌بابایی عصر امروز در مراسم افتتاح بیمارستان ۲۱۱ تخت‌خوابی تخصصی شهید فکوری که به مناسبت گرامیداشت ولادت امام علی (ع) برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید معلم شعبانعلی فکوری جویباری، بیان کرد: امیدواریم این بیمارستان امنیت و سلامت را برای مردم تامین کند.

وی افزود: ۲۵ سال پیش این شهرستان بیمارستانی نداشت ولی امروز دو بیمارستان دولتی و خصوصی دارد، این بیمارستان که با نیت خالصانه خانواده فکوری برای شادی روح برادر شهید و دختر عزیزشان افتتاح شد می‌تواند خدمات بین‌المللی ارائه کند.

جان بابایی با اشاره به اینکه کرونا ثابت کرد که زیرساخت‌های بهداشت و درمانمان باید بهتر از این باشد، گفت: سال سختی را پشت سر گذاشتیم، همکارانمان شبانه‌روز تلاش کردند تا حفظ آبرو کنند چرا که زیرساخت‌های خوبی نداشتیم ولی تا الان ارائه خدمات کرونایی به مردم روی زمین نماند.

معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تاکنون بیش از یک میلیون بستری کرونایی در کشور داشتیم در حالی که مجموعا ۱۵۰ هزار تخت بیمارستانی داریم که ۱۰۰ هزار تخت در بیمارستان‌های دولتی و مابقی در مراکز درمانی خصوصی و وابسته به سازمان‌ها است،  با وجود تلخی‌ها و از دست رفتن جان برخی از مردم خدمات مردم روی زمین نماند.

*احداث بیمارستان منجر به افزایش کارایی توریسم سلامت می‌شود

این مسؤول با تاکید بر لزوم اضافه شدن زیرساخت‌های درمانی، بیان کرد: بخشی در تحقق این موضوع سهم دولت است که حداقلی‌ها را بر عهده دارد  شرایط باید تسهیل شود تا بخش خصوصی پای کار بیاید تا منجر به کاهش هزینه‌های رفت و آمد مردم به پایتخت کشور شود چرا که هنوز درصدی از مردم استان خدمات درمانی را از تهران می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: با استفاده از ظرفیت استانی بسیاری از هزینه‌ها کاهش می‌یابد، در سال ۹۷ اوج توریسم سلامت کشور را داشتیم که اگر کرونا نبود یک سیر رو با رشدی داشتیم و بیمارانی از منطقه وارد کشور می‌شدند، واقعیت این است که مازندران در این بخش کمترین سهم را در این بخش داشت و حتی جزو ۱۰ استانی نبود که توریسم سلامت داشته باشد.