چرا دیگران را سرزنش می‌کنیم و چگونه جلوی این روند را بگیریم؟

افرادی هستند که به جای اینکه مسئولیت اشتباهات خود را به عهده بگیرند، دیگران را مقصر می‌دانند. سرزنش دیگران در واقع به هیچ وجه به شما کمک نمی‌کند. اگر عادت به سرزنش دیگران دارید، ایجاد تغییراتی مثبت در زندگی، می‌تواند به شما کمک کند. می‌توانید زندگی خود را تغییر دهید و به آن فرد موفقی تبدیل شوید که همیشه می‌خواستید. ممکن است انجام این تغییرات مثبت در زندگی زمان بر باشد؛ اما قطعاً ارزش آن را خواهد داشت.

خود را آموزش دهید

یکی از اولین کارهایی که برای جلوگیری از سرزنش کردن در دیگران باید انجام دهید، آموزش خودتان است. اشتباهات یا کاستی های شما ممکن است ناشی از کمبود دانش در موضوعاتی خاص باشد. بعضی از افراد وقتی در مدرسه خوب نیستند دیگران را سرزنش می‌کنند. می‌توانید سعی کنید از سرزنش دیگران برای پوشاندن نقص هایتان استفاده کنید؛ اما این کار برایتان فایده ای ندارد. در واقع بهتر است که عمیق تر فکر کنید و شروع به دانش اندوزی کنید تا بتوانید پیشرفت کنید. اگر مایلید تلاش کنید و کارهایتان را بهتر انجام دهید، نباید از عملکرد بد خود در گذشته شرمنده باشید.

وقت گذاشتن برای یادگیری بیشتر در مورد موضوعات مختلف می تواند بسیار مفید باشد. این توصیه فقط مربوط به افرادی که مدرسه می روند نیست. آموزش خود و کسب دانش بیشتر یک فرآیند مادام العمر است. همیشه چیزهای جدیدی برای یادگیری وجود دارد و شما می‌توانید در هر کاری که انجام می‌دهید بهتر شوید. خواه در تلاش برای یادگیری تکنیک های جدید باشید تا در شغل خود بهتر شوید، یا اگر فقط می‌خواهید به عنوان یک سرگرمی دانش را دنبال کنید، این فرآیند برای شما مفید خواهد بود. با سعی و تلاش می توانید سرزنش کردن دیگران را متوقف کنید و در کارهای مختلف پیشرفت کنید.

سخت تر کار کنید

آیا چندین بار در شرکت خود برای ارتقا اقدام کرده اید؟ شاید شما سال هاست در یک کار سطح پایین گیر کرده اید و دیگران را به خاطر وضعیت زندگی خود مقصر می‌دانید. درست است که گاهی اوقات شرایط مختلف می‌تواند انسان را از زندگی عقب نگه دارد، اما همچنین می‌توان کنترل زندگی خود را به دست گرفت و بیشتر کار کرد. به جای اینکه دیگران را سرزنش کنید، برای رسیدن به اهداف خود بیشتر تلاش کنید. با تلاش بیشتر، هر کاری که می‌خواهید در زندگی انجام دهید آسان تر خواهد شد. سخت کار کردن برای رسیدن به یک هدف، احتمال دستیابی به آن را بسیار بیشتر می‌کند.

انجام کار سخت همیشه آسان نیست. مقصر دانستن دیگران بسیار ساده تر است و ممکن است گاهی وسوسه شوید دیگران را سرزنش کنید. خود را به این رفتار بد عادت ندهید و دیگران را به خاطر کمبودهای خودتان سرزنش نکنید. به خود ایمان داشته باشید و بدانید که اگر سخت تلاش کنید، کارهای بزرگ امکان پذیر می‌شوند. اگر وقت برای سرزنش کردن دیگران دارید، باید بدانید بهتر است این وقت را برای انجام کاری مفید صرف کنید. روش های خود را تغییر دهید و زندگی شما بهتر خواهد شد.

خود را وقف ورزش کنید

یکی از مواردی که بسیاری از مردم در کشمکش با آن هستند، سلامت جسمی است. ممکن است در حال حاضر بدن شما در بهترین شکل خود نباشد و حتی ممکن است احساس کنید این شما را در زندگی عقب می اندازد. دیگران را به خاطر شرایط جسمی فعلی خود مقصر ندانید. اگر از سرزنش دیگران دست بردارید و سخت تلاش کنید، در این صورت بدن شما تغییر می‌کند. به دست آوردن فرم مناسب آسان نیست و برخی از افراد به خاطر شرایط پزشکی یا دلایل دیگر، بیشتر تقلا می‌کنند. صرف نظر از این ها، اختصاص دادن وقت خود به ورزش امری مثبت است و زندگی شما را به سمت و سوی بهتری تغییر می‌دهد.

رسیدن به فرم بدنی خوب فرآیندی است که زمان می برد. در واقع نباید خیلی نگران نتایج باشید و باید ورزش کردن را به عنوان یک تغییر دائمی در سبک زندگی خود در نظر بگیرید. سعی کنید یک روال مناسب برای تمرین داشته باشید تا بتوانید با گذشت زمان فرم بهتری پیدا کنید.

به یاد داشته باشید که بهتر است قبل از شروع یک تمرین جدید با پزشک خود صحبت کنید. برخی از افراد ممکن است برای پیدا کردن تمرینات مناسب به کمک نیاز داشته باشند. ممکن است شرایط پزشکی خاصی داشته باشید که برخی از تمرینات را از سایر ورزش ها خطرناک تر کند. اگر با پزشک خود صحبت کنید و برای برنامه ورزشی خود تأیید بگیرید، می‌توانید با اعتماد به نفس به جلو حرکت کنید. می توانید به پزشک خود اطلاع دهید که می خواهید دست از سرزنش دیگران بردارید؛ احتمالاً او نیز از این تصمیم مثبت زندگی شما بسیار حمایت می کند.