وضعیت آب و هوا در ۱۱ اسفند ماه/ بارش باران در برخی استان ها

امروز دوشنبه در استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، ایلام، لرستان، شمال استان‌های بوشهر و فارس، جزایر شمال خلیج فارس، جنوب اصفهان، یزد، کرمانشاه، همدان، مرکزی، خراسان رضوی و شمال کرمان باران و رعد و برق و وزش باد و در مناطق مرتفع و سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود.شدت بارش در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و شرق خوزستان است.

همچنین از ظهر امروز با نفوذ جریانات سرد و شمالی و عبور جریانات تراز میانی، کاهش دما در استان‌های ساحلی خزر و بارش در استان‌های گیلان، اردبیل، غرب مازندران، نیمه شمالی آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و ارتفاعات البرز مرکزی خواهد داد.

آسمان تهران امروز نیمه‌ابری در برخی ساعات همراه با غبار محلی پیش‌بینی می‌شود.

سه شنبه در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، سواحل شمالی، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات البرز مرکزی و استان‌های همدان، مرکزی، لرستان و اصفهان بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

چهارشنبه نیز در ارتفاعات شمال غرب و شمال شرق بارش پراکنده رخ خواهد داد. پنج‌شنبه با ورود سامانه بارشی جدید به کشور و مناطق شمال غرب، غرب، جنوب غرب، استان‌های ساحلی خزر و در شمال فارس، جنوب اصفهان و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین و البرز بارش خواهیم داشت و خلیج فارس مواج است.

جمعه این سامانه علاوه بر مناطق ذکر شده در کل نوار شمالی کشور نیز فعال خواهد بود.بعد از ظهر در دامنه‌های جنوبی البرز و نوار شرقی وزش باد شدید رخ می‌دهد و خلیج فارس مواج است.