افزایش 25 درصدی تعرفه بهای خدمات بهشت‌زهرا(س)

در صحن امروز شورای شهر پس از بررسی لایحه بودجه 1400 شهرداری تهران بهای مربوط به خدمات‌های مختلف از جمله پسماند ، در صحن شورای شهر تهران مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران درباره این موضوع اظهار داشت: هزینه جمع‌آوری و حمل هر کیلو پسماند عادی از 1300 به 1650 تومان در لایحه افزایش برای آن درنظر گرفته شده است. 

وی افزود: برای تشویق شهروندان برای تفکیک زباله از مبدأ در لایحه ضریب تشویقی درنظر گرفته شده تا بهای خدمات برای این شهروندان کاهش یابد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران ادامه داد: همچنین در این لایحه حق بهره‌برداری از غرفه‌های میادین میوه و تره‌بار براساس نوع کاربری، 50 درصد قیمت مبالغ حق بهره‌برداری به عنوان پایه خواهد بود. 

وی گفت: همچنین تعرفه بهای خدمات بهشت‌زهرا(س) نیز 25 درصد افزایش برایش درنظر گرفته‌ایم. 

نوری اظهار داشت: نرخ بهای خدمات جمع‌آوری هر تن پسماند ساختمانی و عمرانی نیز 3500 تومان در سال 1400 بیشتر می‌شود. 

وی اعلام کرد: همچنین نرخ ورودی به بوستان سرخه‌حصار برای خودروهای سواری 3500 تومان، کامیون تا بیستون 25 هزار تومان، موتورسیکلت 2 هزار تومان و خودروهای سنگین سواری 15 هزار تومان درنظر گرفته شده است. 

نوری خاطرنشان کرد: نرخ بهای خدمات کیوسک‌های مطبوعاتی نیز برای سال 1400، 25 درصد افزایش خواهد یافت.

سرانجام اکثر اعضای شورای شهر تهران به افزایش بهای خدمات در حوزه سلامت، محیط زیست و خدمات شهری رأی مثبت دادند و لایحه مربوطه به تصویب رسید.