واکنش پلیس به فروش واکسن کرونا در ناصرخسرو

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت در حاشیه چهل و دومین مرحله از طرح رعد پلیس پیشگیری در جمع خبرنگاران به بررسی 875 پرونده سرقت اشاره و اظهار داشت: با تلاش همکارانم در مجموعه پلیس پیشگیری و کلانتری های پایتخت با اجرای 294 حکم قضایی 46 باند سرقت شناسایی و منهدم شده و سه هزار و 733 قلم انواع و اقسام اموال مسروقه کشف و ضبط شد؛ همچنین 739 سارق، زورگیر و مالخر نیز بازداشت شدند.

وی با بیان اینکه ارزش اموال مکشوفه 13.5 میلیارد تومان برآورد شده است از بازداشت 25 متهم متواری در چهل و دومین مرحله از طرح رعد خبر داد.

فرمانده انتظامی پایتخت در خصوص جزئیات انهدام دو باند که در فضای مجازی اقدام به فروش داروهای کمیاب یا نایاب می‌کردند اعلام کرد: از متهمان این پرونده 300 هزار انواع و اقسام داروهای کمیاب، نایاب و داروهایی همچون انسولین، قرص‌های مربوط به سقط جنین و داروهای مرتبط با بیماری کرونا کشف شد.

سردار رحیمی افزود: فروشندگان دارو در فضای مجازی اغلب داروهای تقلبی و تاریخ مصرف گذشته را به فروش می‌رسانند.

وی از کشف 14 قبضه سلاح جنگی، دو قبضه نارنجک و 130 فشنگ جنگی در این مرحله از طرح رعد خبر داد.

رئیس پلیس پایتخت گفت: متأسفانه این روزها بازار خرید و فروش و قاچاق مواد محترقه بیشتر شده و در این راستا 68 هزار مواد محترقه غیرمجاز و مقادیر قابل توجهی اکلیل و سرنج کشف شده است.

فرمانده انتظامی پایتخت خاطرنشان کرد: پلیس با اصناف و فروشندگانی که اقدام به تهیه و توزیع مواد محترقه غیرمجاز می‌کنند برخورد خواهد کرد.

فرمانده انتظامی پایتخت از بازداشت فردی خبر داد که سال گذشته نیز به دلیل تهیه و توزیع مواد محترقه بازداشت شده بود.

وی گفت: چشم این فرد بر اثر کار با مواد محترقه سال گذشته تخلیه شد اما وی همچنان به تهیه و توزیع مواد محترقه ادامه داده و امسال نیز با 10 کیلوگرم مواد محترقه غیرمجاز بازداشت شده است.

سردار رحیمی خاطرنشان کرد:در این مرحله از طرح رعد 363 هزار انواع و اقسام کالای قاچاق به ارزش 3.5 میلیارد تومان و 67 کیلوگرم مواد مخدر از یک باند تهیه و توزیع مواد افیونی کشف شده است.

وی درباره مطالب مطرح شده مبنی بر فروش واکسن کرونا با قیمتهای گزاف در ناصرخسرو اعلام کرد: این مطالب را به ندرت شنیده‌ایم و اینگونه نیست که بگوییم فروش واکسن کرونا در ناصرخسرو دایر شده البته قاچاقچیان در این زمینه فعالیت می‌کنند و در یک ماه گذشته اجرا و نظارت خود را در ناصرخسرو افزایش داده‌ایم.

رئیس پلیس پایتخت افزود: واکسن کرونا حتماً باید با نظارت وزارت بهداشت و درمان توزیع شود؛ بنابراین شهروندان فریب افراد مدعی فروش واکسن کرونا را نخورند.

رحیمی‌ از تمهیدات و آماده‌باش پلیس تهران بزرگ برای شب چهارشنبه و روز پنجشنبه آخر سال و ایام عید نوروز خبر داد و افزود: تغییری در ساعات منع تردد شبانه ایجاد نشده و کماکان محدودیتهای شبانه از ساعت 21 شروع و تا ساعت سه بامداد ادامه دارد.