مخالفت فرمانداری با مصوبه «تمرکز مأموریت‌های HSE شهرداری تهران»

زهرا صدراعظم نوری عضو شورای شهر تهران در جلسه امروز شورای شهر درباره مصوبه «تمرکز مأموریت‌های HSE شهرداری تهران و تغییر نام سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران به «سازمان پیشگیری و مدیریت بحران، بهداشت و ایمنی محیط کار شهر تهران» اظهار کرد: فرماندار تهران این مصوبه را رد کرده که جای تعجب است. این مدل برخورد با مصوبات درست نیست و منطبق با آیین نامه‌های مربوطه هم نیست.

وی ادامه داد: البته در چهار بند پاسخ فرمانداری داده شد. همچنین در این نامه اعلام شد که اقدام شورا متناسب با قوانین بالادستی است.

نوری تاکید کرد: عنوان صحیح مصوبه، «تمرکز ماموریت‌های HSE شهرداری تهران و تغییر نام سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران به سازمان پیشگیری و مدیریت بحران، بهداشت و ایمنی محیط کار» است و شورای اسلامی شهر تهران بدون ایجاد اداره کل جدید صرفا با تغییر نام سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و در راستای تمرکز ماموریت‌های HSE شهرداری تهران، مصوبه را به تصویب رسانده است.

عضو شورای شهر تهران افزود: در مفاد این مصوبه هیچگونه وضع قاعده‌ای که مخل جریان عادی امور شهری باشد مشاهده نشده و مصوبه به منظور مدیریت صحیح و یکپارچه گی سیاست‌ها، برنامه‌ها و ایجاد هماهنگی و انسجام در اقدامات اجرایی تهیه و تصویب شده است.

نوری یادآور شد: به استناد مفاد ماده اول مصوبه اساسنامه سازمان مدیریت بحران شهر تهران، پشتیبانی، تصمیم سازی و پیگیری عملیات اجرایی ستاد مدیریت بحران شهر تهران، مرکز مدیریت بحران شهر تهران به سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران تغییر عنوان یافت.

وی در پایان تاکید کرد: مصوبه مدنظر نه تنها مغایرتی با اسناد و قوانین فرادست و وظایف احصا شده برای سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ندارد، بلکه دقیقاً در جهت تحکیم، تقویت و کمک به پیشبرد و اجرای بهینه وظایف شهرداری‌ها بر اساس قانون مدیریت بحران کشور مصوب مجلس شورای اسلامی در تاریخ ۱۳۹۸/۰۶/۰۳است.