وضعیت آب و هوا در ۲۱ اسفند ماه/ باراش باران و برف در اکثر مناطق کشور

امروز پنجشنبه در استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، زنجان، همدان، مرکزی، لرستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، شمال و شرق خوزستان، غرب اصفهان، قم و استان‌های ساحلی خزر، قزوین، البرز، تهران، سمنان، خراسان شمالی و خراسان رضوی، بارش باران و در نقاط سردسیر مناطق شمال غرب، ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی، بارش برف پیش بینی می‌شود.

این سامانه در روز جمعه تقویت شده و به جز در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب استان‌های کرمان، خراسان جنوبی و فارس، در سایر مناطق کشور بارش و وزش باد شدید رخ خواهد داد که بارش در مناطق سردسیر و ارتفاعات، به صورت برف خواهد بود.

این سامانه شنبه در سواحل خزر و شمال شرق کشور سبب بارش برف، باران و وزش باد شدید شده و سپس از کشور خارج می‌شود. به علاوه، به سبب وزش باد شدید، روز جمعه در استان‌های واقع در نوار شمالی کشور، ارتفاعات البرز و محور‌های مواصلاتی، کولاک برف خواهد داد.

همچنین از روز پنج شنبه تا شنبه کاهش محسوس دما بین ۸ تا ۱۵ درجه در نیمه شمالی کشور رخ می‌دهد. روز پنجشنبه در نیمه غربی، نیمه شرقی، نواحی مرکزی و جنوبی کشور و شنبه در نیمه شرقی، وزش باد شدید خواهد بود که در برخی نقاط با گرد و خاک همراه ‌می‌شود.

طی روز‌های پنجشنبه و جمعه، حضور گرد و خاک از سمت عراق در آسمان استان‌های خوزستان،کرمانشاه و ایلام دور از انتظار نیست. پنجشنبه، جمعه و شنبه، دریای خزر مواج و متلاطم است و خلیج فارس نیز تا روز شنبه مواج خواهد بود.