وضعیت آب و هوا در ۲۵ اسفند ماه/ افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در استان‌های تهران و البرز

امروز و فردا به ویژه در اوایل روز در شهر‌های صنعتی و پر جمعیت نواحی مرکزی کشور به ویژه در تهران و البرز افزایش آلاینده‌های جوی پیش‌بینی می‌شود.

امروز در ساعات بعد از ظهر و شب در برخی نقاط شمال غرب و همچنین دامنه‌ها و ارتفاعات البرز مرکزی و غربی بارش پراکنده رخ می‌دهد.

سه شنبه در برخی نقاط شمال غرب، دامنه‌ها و ارتفاعات البرز مرکزی و غربی، جنوب غرب و ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی، چهارشنبه در مناطقی از مرکز و شرق و پنجشنبه در بخش‌هایی از شمال شرق و شرق، جنوب شرق و دامنه‌های البرز مرکزی بارش پراکنده می‌دهد.طی این مدت بارش در مناطق سردسیر و کوهستانی به شکل برف خواهد بود.

سه شنبه و چهارشنبه با توجه به افزایش سرعت وزش باد در جنوب غرب احتمال خیزش گرد و خاک وجود دارد.چهارشنبه در شمال غرب و غرب و پنجشنبه و جمعه در شمال غرب و غرب، مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز و بخش‌هایی از شرق و شمال شرق کشور سرعت باد افزایش می‌یابد و در پاره‌ای از نقاط وزش باد شدید رخ خواهد داد.

طی روز‌های آینده با توجه به افزایش قابل ملاحظه دما و امکان ذوب برف به ویژه طی روز‌های سه شنبه تا پنجشنبه احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های فصلی و همچنین احتمال سقوط بهمن در ارتفاعات شمال غرب، امتداد رشته کوه البرز و زاگرس مرکزی وجود دارد.

تا اواخر هفته افزایش دما در سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور حدود ۱۰ تا ۱۵ درجه خواهد بود و در دامنه‌های جنوبی البرز، مرکز و شرق کشور بین ۵ تا ۸ درجه است. سه‌شنبه و چهارشنبه شمال خلیج فارس مواج است.

آسمان تهران امروز نیمه‌ابری در برخی ساعات همراه با غبار محلی پیش‌بینی می‌شود.