آیا مایکروویو می تواند انواع دیگر میکروب ها یا باکتری ها را از بین ببرد؟
در طی شیوع ویروس کرونا ، توجه بسیاری به چگونگی از بین بردن موثر ویروس کرونا در سطوح مختلف معطوف شده است. به همین دلیل ، شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که آیا مایکروویو می تواند ویروس کرونا را که ممکن است روی غذا وجود داشته باشد ، از بین ببرد؟
در حال حاضر ممکن است پاسخ این سوال که آیا مایکروویو می تواند ویروس کرونا را از بین ببرد، شاید باشد.
چه دمایی ویروس کرونا را از بین می برد؟
شاید با مفهوم حداقل دمای ایمن پخت و پز آشنا باشید. این حداقل دمای داخلی است که یک غذا باید پخته شود تا میکروب هایی که باعث بیماری می شوند مانند باکتری ها و ویروس ها را از بین ببرد.
برای بسیاری از انواع غذا ، حداقل دمای مطمئن پخت و پز ۱۶۵ درجه فارنهایت (۷۴ درجه سانتی گراد) است. با این حال ، این ممکن است برای برخی از انواع مواد غذایی کمتر باشد. دمای ۷۰ درجه سانتیگراد (۱۵۸ درجه فارنهایت) می تواند ویروس را از بین ببرد. مدت زمان لازم برای دستیابی به این هدف از نظر سطح متفاوت است.
بر اساس این اطلاعات ، آیا گرم کردن غذا تا بیش از۱۵۸ درجه در مایکروویو می تواند ویروس کرونا را از بین ببرد؟ بیایید اکنون به این موضوع بپردازیم.
مایکروویو و ویروس کرونا
مایکروویو با تولید امواج رادیویی که با فرکانس خاصی به دستگاه منتقل می شوند کار می کند. این امواج توسط مولکول های آب موجود در غذا جذب می شوند و باعث لرزش سریع آنها می شوند. این ارتعاشات سریع باعث تولید گرمای پخت غذا می شود.
طبق مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) ، می توان از مایکروویو برای ضد عفونی برخی مواد استفاده کرد. آنها متذکر می شوند که مایکروویو خانگی ممکن است میکروب ها را در عرض ۶۰ ثانیه تا ۵ دقیقه کاملا از بین ببرد.
با این حال ،زمان زیادی ممکن است طول بکشد   این به نوع خاص میکروب بستگی دارد. مقدار انرژی و زمان مورد نیاز مایکروویو برای از بین بردن موثر کووید در حال حاضر ناشناخته است.علاوه بر این ، در مایکروویوهای مختلف می تواند تغییراتی داشته باشد. برخی ممکن است با همان قدرت یا به همان روش آشپزی نکنند. به عنوان مثال غذا در مایکروویو های خانگی ممکن است با توزیع یکنواخت پخته نشوند.
این بدان معنی است که قسمتهایی از غذا وجود دارد که میکروب ها به طور کامل از بین نمی روند. به تمام دفعاتی که سعی کرده اید باقیمانده غذا را دوباره گرم کنید فکر کنید که هنوز قسمت‌های سرد در غذا وجود دارد.
آیا سفارش و خوردن غذای مصرفی بی خطر است؟
بیماری همه گیر به ویژه صنعت رستوران را تحت تأثیر قرار داده است. به همین دلیل است که سفارش دادن غذا از رستوران مورد علاقه خود راهی عالی برای حمایت از آنها در این مدت است. با این حال ، ممکن است از خود بپرسید که آیا این خرید بی خطر است؟ویروس عمدتا از طریق هوا پخش می شود. در صورت تنفس قطره های تنفسی که هنگام ایجاد سرفه ، عطسه یا مکالمه با فرد ویروسی ایجاد می شود به همین دلیل ، اینگونه خرید نسبتاً کم خطر است.
نکات مربوط به دست زدن به غذا
هنگام دریافت غذای آماده ، این مراحل را دنبال کنید تا مطمئن شوید که با خیال راحت آن را اداره می کنید:
از ظروف خود استفاده کنید تا غذا را با دقت از بسته بندی آن و روی بشقاب یا سینی منتقل کنید.
بلافاصله تمام بسته بندی های مواد غذایی را دور بریزید ، پس از این کار دستان خود را کاملا بشویید.
از ظروف و دستمال های غذایی مخصوص خود به جای وسایلی که با سفارش تهیه شده اند استفاده کنید.
قبل از غذا دوباره دستان خود را بشویید.
بعد از اتمام وعده غذایی ، بشقاب ها و ظروف غذا را با صابون و آب گرم تمیز کنید یا آنها را در ماشین ظرفشویی قرار دهید. سپس ، میز یا میز آشپزی که روی آن غذا خورده اید را پاک کنید.
آیا مایکروویو می تواند انواع دیگر میکروب ها یا باکتری ها را از بین ببرد؟
همانطور که قبلاً صحبت کردیم ، می توان از مایکروویو برای از بین بردن انواع میکروب ها در سطوح ایمن مایکروویو استفاده کرد. این ممکن است به هر دو نوع میکروب و مایکروویو بستگی داشته باشد.
با این حال ، به یاد داشته باشید که مایکروویوها می توانند از نظر قدرت و میزان گرمایش کامل غذاها متفاوت باشند. به همین دلیل ، مهم است که قبل از خوردن مواد غذایی ، در دمای داخلی مناسب پخته شده باشند.
به طور کلی ، خطر ابتلا به کووید ۱۹ از طریق غذا یا بسته بندی آن بسیار کم است. با این وجود ، همیشه برای جلوگیری از بیمار شدن با بیماری ناشی از غذا ، انجام اقدامات ایمنی غذایی مناسب بسیار مهم است.