آخرین وضعیت آب و هوا 5 فروردین/ تداوم بارش و وزش باد در بیشتر نقاط کشور

طبق پیش بینی سازمان  هواشناسی ، امروز در گیلان، مازندران، گلستان ، خراسان شمالی، خراسان رضوی، زنجان ، قزوین ، البرز، تهران‌، سمنان، شمال آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی کردستان ، کرمانشاه، لرستان چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد شمال خوزستان و اصفهان بارش باران و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود.
جمعه در سواحل شرقی دریای خزر ، دامنه‌ها و ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی شمال شرق مناطقی از مرکز، شمال غرب، جنوب غرب و دامنه‌های زاگرس مرکزی و شنبه در سواحل دریای خزر و مناطقی از شمال غرب، شمال شرق ، دامنه های جنوبی البرز و دامنه های زاگرس مرکزی و مرکز کشور بارش رخ می‌دهد، یکشنبه نیز بارش در نوار شمالی کشور تشدید خواهد شد.

امروز در شمال غرب ،ارتفاعات البرز ، غرب، جنوب غرب ، جنوب، مرکز، شمال شرق و شرق کشور و جمعه و شنبه در بخش‌هایی از مرکز شرق و شمال شرق کشور وزش باد شدید رخ خواهد داد که در برخی نقاط همراه با گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

 
از امروز تا اوایل هفته آینده با توجه به شمالی شدن جریانات هوا در سواحل دریای خزر کاهش دما بین ۱۰ تا ۱۵ درجه خواهد بود این کاهش دما در روزهای یکشنبه و دوشنبه در شمال شرق کشور نیز رخ خواهد داد.

طی دو روز آینده با توجه به امکان ذوب برف در اثر افزایش قابل ملاحظه دما و بارش باران در دامنه های البرز مرکزی و غربی و مناطق کوهستانی شمال غرب احتمال افزایش حجم روان آب و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های فصلی این مناطق وجود دارد.

از امروز تا دوشنبه خلیج فارس مواج از بعدازظهر روز جمعه تا یکشنبه نیز دریای خزر مواج خواهد بود.