خسارات جانی حوادث جوی ۱۳ روز اخیر +عکس

 طرح « سلامت نوروزی » برای تمام مراکز درمانی از جمله دولتی و خصوصی، همچنین رسیدگی به تمام اقدامات بهداشتی، بررسی مراکز اقامتی، رفاهی و مراکز تهیه و توزیع غذا به صورت ویژه توسط کارشناسان بهداشتی، بازرسی و ارایه توصیه‌های لازم برای ارتقاء سطح بهداشتی با توجه به شرایط ویژه‌ای که در خصوص کرونا مطرح است، اجرا می‌شود که هدف از آن فراهم کردن امکان دسترسی مردم برای خدمات اورژانسی در تمام نقاط ایران است.

سازمان اورژانس کشور در این راستا از ۲۵ اسفند سال ۹۹ تا ۸ فروردین ۱۴۰۰، ۱۳۷ هزار و ۲۴۲ ماموریت در خصوص حوادث غیرترافیکی داشته است. همچنین تعداد مصدومان این حوادث ۱۱۰ هزار و ۱۳۵ فرد گزارش شده است که از این تعداد ۵۶ هزار و ۹۷۶ مورد در محل درمان شده‌اند.

سازمان اورژانس کشور گزارش داده است که ۶۱ هزار و ۴۶۲ مصدوم طی این مدت آقا و ۴۵ هزار و ۱۸۳ مصدوم خانم بوده‌اند.

از سویی دیگر طی ۱۳ روز اخیر اوژانس کشور ۵۳ هزار و ۱۲۷ ماموریت زمینی و ۶۸ اعزام هوایی داشته است. بیشترین علت ماموریت‌های اورژانس طی این بازه زمانی نیز بیماری‌های قلبی و تنفسی گزارش شده است.

بر اساس این گزارش از ۲۵ اسفند سال ۹۹ تا ۸ فروردین ۱۴۰۰، ۴۲ نفر بر اثر وقوع سوانح جوی مصدوم و متاسفانه دو تن فوت شده‌اند. بیشترین حوادث جوی طی این بازه زمانی طوفان بوده است که این طوفان در محور هراز - چالوس سبب سقوط درخت و ریزش کوه و فوت یک تن شد. طوفان در خراسان رضوی نیز جان یک تن را گرفت.