رکورد ابتلا به کرونا در ۵ ماه اخیر عجیب است / عبور بستری‌های از ۳ هزار و ۷۱۲ نفر

 علیرضا زالی فرمانده عملیات مدیریت کرونا در کلانشهر تهران اظهار کرد: در هفته دوم فروردین آمار ما در همه شاخص‌ها به طور چشمگیری افزایش پیدا کرده است، به طوری که بیشترین میزان مرگ و میر‌ها در دو هفته اول به روز‌های ۸، ۹ و ۱۲ فروردین، بالاترین میزان بستری به ۱۲ و ۱۳ فروردین و بیشترین مراجعین سرپایی به سه روز اخیر مربوط می‌شود که برای اولین بار نسبت به سال گذشته رکوردشکنی اتفاق افتاد.

وی افزود: با توزیع جغرافیایی این افزایش شاخص ها، میزان بستری‌ها و مراجعین سرپایی در استان تهران ناهمگن است، به طور مثال در حوزه افزایش مرگ و میر در اسلامشهر، بهارستان، شرق و مرکز تهران بالاترین میزان فوتی را داشتیم.

فرمانده عملیات مدیریت کرونا در کلانشهر تهران گفت: البته به دلیل الگو‌های آتی که خواهیم داشت ممکن است این وضعیت شاخص‌ها همگن‌تر شود.

زالی تصریح کرد: در حال حاضر تعداد بستری‌ها از ۳ هزار و ۷۱۲ نفر گذشته است و در طول ۵ ماه اخیر رکورد عجیب هست. میزان مراجعین سرپایی ما بین ۵ تا ۷ هزار نفر در روز‌های گذشته در نوسان بوده است که به نظر می‌رسد با فعال شدن مطب‌ها و درمانگاه‌های عمومی در روز‌های آتی ممکن است میزان مراجعین تغییر کند که این  به منزله کاهش مراجعین نیست، بلکه الگوی مراجعه تغییر خواهد کرد.

فرمانده عملیات مدیریت کرونا در کلانشهر تهران گفت: متاسفانه گروه‌های پر خطر ما سالمندان هستند و در طول دو هفته اخیر ۴۳ درصد مراجعین بستری بیمارستانی ما سالمندان بودند.