توقف ۸۰ درصدی شهرفروشی در پایتخت/ قانون ماده ۱۰۰ اصلاح شود

محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به شهرفروشی در پایتخت اظهار کرد: توقف شهرفروشی موضوعی است که برای تحقق آن زمان زیادی نیاز داریم، اما رویکرد شهرفروشی با هدف کسب درآمد طی دهه‌های گذشته در شهرداری کلانشهر‌ها را ما نمی‌توانیم در مدت زمان کوتاه متوقف کنیم.

وی ادامه داد: در این دوره بیش از ۷۰ تا ۸۰ درصد شهرفروشی‌ها را ما متوقف کردیم، همچنین بعد از صدور پروانه برای ساختمان‌ها متاسفانه شاهد تخلفاتی از سوی افراد هستیم که شورا‌های کشور دستشان در این حوزه بسته است و باید کمیسیون ماده ۱۰۰ ورود پیدا کند.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: قانون فعلی ماده ۱۰۰ متاسفانه به صورت پیشگیرانه نوشته نشده و اساسا فعل تخلف ساختمانی را پذیرفته است، عوامل شهرداری و مهندسان ناظر مکلفند که به موقع تخلف را گزارش دهند تا از آن جلوگیری شود.

سالاری گفت: البته اگر این اقدام صورت نگیرد لازم است که چنین افرادی به مراجع قضایی معرفی شوند که باز هم شاهد این موضوع نبودیم و عملیاتی هم نشده است، همان طور که رئیس محترم قوه قضاییه بار‌ها تذکر داد که باید قانون فعلی ماده ۱۰۰ اصلاح شود و شهرداری‌های کشور به نوعی ضابط قضایی شوند، البته این موضوع را هم ما پیگیری می‌کنیم.

وی بیان کرد: با این کار می‌توانیم شاهد توقف کامل شهرفروشی باشیم و خوشبختانه این موضوع دغدغه دولت، مجلس، وزارت کشور و سایر ارگان‌های کشور هم بوده و خواهد بود.