قرنطینه کامل تهران + جزئیات

علیرضا زالی فرمانده ستاد عملیات مدیریت کرونا در شهر تهران گفت: طی هشدارهای ستاد ملی مقابله با کرونا تنها راه عبور از این بیماری جهش یافته در سطح کشور اعمال محدودیت های کامل شهر است ، اما برخلاف آن چیزی که ما توقع داشتیم امروز شهر تغییری نکرده است ، تا زمانی که تعبیرهایمان سلیقه ای، غیرعلمی ، غیرکارشناسی باشد کنترل کشور به همین صورت است ، تمام شهر باید قرنطینه کامل شود اما اینگونه نیست و متاسفانه طی هفته گذشته با وجود اعلام وضعیت پایتخت بیش از ۸۰۰ هزار نفر روزانه  از حمل نقل عمومی علی الخصوص مترو استفاده کردند .

او افزود: براساس نظارت های انجام شده سایر دستگاه ها مربوطه به وظایف خود عمل نمی کنند، از نظر ما بخش خصوصی باید تعطیل شود اما برخی از کارمندان کاملا حضوری فعالیت داشته اند، افراد باید توجه داشته باشند که کنترل این بیماری به این شکل نخواهد بود.

زالی در ادامه خبرداد: تنها راه ممکن کنترل کشور ایجاد یک فرآیند جدی با معانی اصلی علمی کارشناسی ، تعطیلی شهر و تغییر ریتم شهر است .

او بیان داشت: تمامی مشاغل کشور به غیر از مشاغل ضروری مثل آتش نشانی ، مراکز بهداشت و درمان و مواردی از این قبیل باید به صورت دورکاری فعالیت داشته باشند ، زیرا زمانیکه مشاغل غیرضروری مشغول به فعالیت باشند میزان ارباب رجوع هم به مراتب در سطح شهر افزایش پیدا خواهد کرد.

فرمانده ستاد عملیات مدیریت کرونا در شهر تهران اظهار کرد: از اواسط هفته گذشته تا به امروز روزانه با معدل ضریب ۹ درصد در تهران رو به رو هستیم که امیدواریم این موضوع به یک نقطه مطلوبتری برسد.

او گفت: هر ۱۶ دقیقه یک شهروند تهرانی را از دست دادیم و متاسفانه امروز که نخستین روز اعمال محدودیت ها بود اصلا رضایت بخش نبود شهر باید به معنای واقعی تعطیل شود .