کل استان تهران برای نخستین بار قرمز شد

علیرضا زالی در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران افزود: تبیین شرایط فعلی مهم‌ترین وظیفه ما در ستاد مدیریت بیماری کروناست و دلیل آن نیز به خاطر اهمیت موضوع و اعلام تفاوت‌های خیز چهارم با خیز سوم است.

در خیز چهارم نرخ رشد افزایش پیدا کرده است که اگر با خیز دوم و سوم مقایسه کنیم این نرخ رشد چهار برابر شده است.در واقع امواج جدید بیماری در ارتباط با خیز چهارم افزایش پیدا کرده و فشار مضاعفی وارد کرده است.

وی گفت: آمار بستری‌ها و درمان حدود ۲.۷ برابر افزایش پیدا کرده است، در بحث مراجعان به مراکز درمانی بستری‌های عادی سه برابر افزایش داریم، در بحث مراقبت ویژه یک و هفت دهم برابر و در بخش جان باختگان دو برابر افزایش داریم که وقتی اعلام می‌کنیم دو برابر یعنی دویست درصد رشد داشته است.

فرمانده ستاد مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران افزود: در شرایط فعلی برای اینکه سرعت رشد بیماری کم شود، حتما باید تحت تشدید نظارت‌ها صورت بگیرد و طرح شهید سلیمانی نیز با جدیت ادامه پیدا کند.

دکتر زالی گفت: این هفته سوم فروردین هفته طلایی بود، از سایر استان‌ها مسافران به تهران برگشتند که اگر کنترل مراقبت می‌شد، بسیار اثرگذار می‌بود، اما شاهدیم که امروز برای نخستین بار کل استان تهران قرمز است در حالی که خوزستان با آن التهابات سنگینی که داشت، دو شهر زرد دارد. اتفاقی که اکنون در تهران می‌افتد ویروس جهش یافته گسترش می‌یابد و این سناریو در انتظار همه استانهاست و همچنان شاهد صعود این بیماری هستیم.