تمامی کلاس‌های عملی دانشگاه علم و صنعت مجازی شد

ابوالفضل واحدی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم و صنعت درباره برگزاری دروس عملی باتوجه به وضعیت قرمز پایتخت گفت: قصد برگزاری کلاس‌های آزمایشگاهی و کارگاهی را به صورت ترکیبی یعنی حضوری و مجازی داشتیم، اما با توجه به خطرناک تر شدن ویروس کرونا تمامی برنامه ریزی های ما متوقف شد.

او افزود: باتوجه به وضعیت قرمز کرونایی حاد در حال حاضر تمامی کلاس‌های عملی دانشگاه علم و صنعت را به صورت مجازی برگزار خواهیم کرد.

واحدی تصریح کرد: اگر تا دو ماه آینده وضعیت کشور بهبود یابد برنامه ریزی جدیدی را برای برگزاری دروس عملی به صورت حضوری در نظر می‌گیریم، اما در حال حاضر نمی‌توانیم تا تابستان برای ارائه این دروس صبر کنیم و قصد مجازی برگزار کردن آن‌ها را داریم.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم و صنعت ادامه داد: با توجه به اینکه نمی‌توانیم خوابگاه‌ها را متناسب با شرایط معمول بازگشایی کنیم بنابراین کلاس‌های عملی مجازی برگزار خواهند شد.

واحدی درباره حضور دانشجویان دکتری در دانشگاه گفت: باتوجه به اطلاعیه ستاد ملی مقابله با کرونا حضور دانشجویان به حداقل ممکن کاهش یافته است، برای مثال دانشجویانی که قصد انجام آزمایش‌های ویژه را در داخل آزمایشگاه داشته باشند یا موادآسیب پذیر در اختیارشان باشد که با محدودیت زمانی روبه رو هستند، می‌توانند در داخل دانشگاه حضور یابند.

او اضافه کرد: تمامی کارمندان دانشگاه علم و صنعت به صورت یک سوم تا حداکثر ممکن برای انجام فعالیت‌های ضروری مانند کار‌های آموزشی و پشتیبانی و ... در داخل دانشگاه حضور می‌یابند و مابقی در صورتی که فعالیت‌های مهمی را برای انجام در دست نداشته باشند به صورت غیر حضوری یا دورکاری فعالیت‌های خود را انجام می‌دهند.