زلزله ۵.۹ ریشتری در بوشهر+جزئیات

دقایقی پیش زلزله 5.9 ریشتری بوشهر را لرزاند.

این زمین لرزه در عمق 10 کیلومتری زمین و در حوالی بندر گناوه رخ داده است.

با اعلام آماده‌باش، تیم‌های ارزیاب هلال احمر و اورژانس به محل حادثه اعزام شده‌اند.

گفته می‌شود این زمین لرزه در استان‌های همجوار از جمله خوزستان و فارس احساس شده است.

 بزرگی: ۵.۹

 محل وقوع: مرز استانهای بوشهر و فارس  - حوالی بندر گناوه

 تاریخ و زمان وقوع به وقت محلی: ۱۴۰۰/۰۱/۲۹ ۱۱:۱۱:۵۰

طول جغرافیایی: ۵۰.۷۲

عرض جغرافیایی: ۲۹.۷۶

عمق زمین‌لرزه: ۱۰ کیلومتر

 نزدیک‌ترین شهرها:

۲۸ کیلومتری بندر گناوه (بوشهر)

۳۱ کیلومتری بندر ریگ (بوشهر)

۴۱ کیلومتری شبانکاره (بوشهر)

زلزله ۵.۹ ریشتری در بندر گناوه  / ریزش کوه‌های اطراف گناوه بر اثر زلزله + فیلم و تصاویر

   

 نزدیکترین مراکز استان:

۹۱کیلومتری بوشهر

۱۳۱ کیلومتری یاسوج

 

اعلام وضعیت نارنجی به ۴ استان

 

دکتر محمد حسن قوسیان مقدم سخنگوی جمعیت هلال احمر نیز در این باره اظهار کرد: در پی این زلزله ، ۱۰ تیم ارزیاب هلال‎‌احمر به منطقه حادثه دیده اعزام شده اند و ۴ بالگرد در استان‌های بوشهر، شیراز، فارس و کرمان آماده باش هستند.

 

وی گفت:اعلام آماده باش و وضعیت نارنجی به استان‌های خوزستان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان انجام شده است. در حال حاضر ارتباط با دهیاری ها و بخشداری ها در حال انجام و ارزیابی است و گزارش خسارات احتمالی این زمین لرزه متعاقبا اعلام خواهد شد.

 

زلزله گناوه ۵ مصدوم برجای گذاشت

محمدحسن قوسیان مقدم روز یکشنبه افزود: ‌زلزله ۵.۹ ریشتری در گناوه تاکنون ۵ مصدوم داشته که چهار نفر در گناوه و یک نفر هم در دیلم آسیب دیده اند.

وی همچنین پیشتر ضمن ارائه گزارش اقدامات امدادرسانی به زلزله گناوه گفت: تاکنون ۱۰ روستا ارزیابی شده و طبق گزارش تیم‌های ارزیاب، خسارت‌ها مبنی بر تخریب و ترک خوردگی دیوارهای منازل بوده و گناوه هم دو مصدوم با جراحت سطحی داشته که توسط اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند.

قوسیان مقدم با ارائه جدیدترین گزارش اعلامی از سوی گروه های ارزیاب هلال احمر اعزامی به منطقه زلزله زده گناوه اظهار داشت: در این گزارش میدانی تخریب و ترک خوردگی دیوارهای منازل گزارش شده و ۵۲۰۰ تخته چادر آماده است تا در صورت نیاز توزیع شود که تاکنون ۲۰۰ تخته چادر در مناطق زلزله زده توزیع شده است.


وی ادامه داد: ۲۱ روستا با ۴۵۵۳ نفر شامل ۱۱۷۹ خانوار تحت تاثیر هستند.
سخنگوی جمعیت هلال احمر افزود: آماده باش ۳۸۵ نیروی عملیاتی شامل ۷۷ تیم، ۱۵ پایگاه، ۱۰ شعبه و دفاتر نمایندگی در استان بوشهر آماده باش ۳۸۵ نیروی عملیاتی انجام شده است. 


قوسیان مقدم توضیح داد: آماده باش ۶۰۷ نیروی عملیاتی در قالب ۸۱ تیم در کهگیلویه و بویراحمد، آماده باش ۱۶۶۳ نیروی عملیاتی در قالب ۱۶۵ تیم در استان خوزستان، آماده باش ۶۱۲ نیروی عملیاتب شامل ۹۰ تیم و به طور کلی بیش از ۳۲۶۰ نیروی عملیاتی در قالب ۴۱۳ تیم آماده باش هستند.

تا کنون چهار گروه ارزیاب به منطقه زلزله زده حوالی بندر گناوه واقع در استان بوشهر اعزام شده اند.

 زلزله ای به قدرت ۵.۹ ریشتر ساعت ۱۱ و ۱۱ دقیقه و ۵۰ ثانیه روز یکشنبه حوالی بندر گناوه در مرز استانهای بوشهر و فارس را لرزاند.