رعایت ۶۱ درصدی پروتکل‌های بهداشتی در کشور/ زنگ خطر کاهش رعایت پروتکل‌ها در سیستان و بلوچستان

سیما سادات لاری درباره آخرین وضعیت پروتکل‌های بهداشتی در کشور بیان کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده از اول تا هشتم اردیبهشت ۱۴۰۰، رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان‌هایی مانند سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و آذربایجان غربی بین ۳۳ تا ۴۸ درصد برآورد شده است. همچنین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این بازه زمانی در استان‌های خراسان شمالی، گلستان، مازندران، گیلان، آذربایجان شرقی، کردستان، همدان، مرکزی، لرستان و خراسان جنوبی بین ۴۹ تا ۵۸ درصد گزارش شده است.

وی ادامه داد: رعایت تهویه مناسب در اماکن عمومی در همین بازه زمانی به طور متوسط در کشور ۶۳.۳۶ درصد گزارش شده و این شاخص در استان زنجان بیشترین و در استان سیستان و بلوچستان کمترین میزان گزارش شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: درصد استفاده از ماسک در اماکن عمومی در همین بازه زمانی به طور متوسط در کشور به میزان ۶۲.۴۵ درصد گزارش شده است. همچنین بیشترین میزان استفاده از ماسک در اماکن عمومی در استان زنجان و کمترین میزان نیز در استان سیستان و بلوچستان گزارش شده است.

معاون وزیر بهداشت افزود: میزان رعایت فاصله گذاری در اماکن عمومی در همین بازه زمانی به طور متوسط در کشور ۶۱.۰۹ درصد بوده که بیشترین میزان مربوط به استان یزد و کمترین میزان مربوط به استان سیستان و بلوچستان گزارش شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در پایانه‌های مسافربری درون شهری در این بازه زمانی در کشور به طور متوسط ۷۶.۶۴ درصد بوده است. همچنین متوسط میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آرامستان‌های کشور نیز ۷۷.۴۸ درصد گزارش شده است.