دستگیری ۱۶۱ وکیل و ۲۰۰ پرسنل قوه قضاییه/ محکومیت ۵۰۰ نفر در نتیجه گزارشات سازمان بازرسی

 غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه در چهل و سومین نشست سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به دستور رئیس قوه قضاییه برای پایش واحدهای تولیدی سراسر کشور اظهار کرد: طرح پایش واحدهای تولیدی سه هدف را دنبال می‌کند که عبارت است از شناسایی واحدهای تولیدی تعطیل شده قابل احیا، شناسایی واحدهای نیمه فعال نیازمند حمایت قضایی و شناسایی عوامل و مسببان تعطیلی واحدهای تولیدی و تعقیب کیفری آنان.

سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: ما تعطیلی واحدهای تولیدی در شرایط اقتصادی دشوار کنونی خیانت به مردم و کشور می دانیم و عزم و اراده جدی داریم که هر جا واحدهای تولیدی نیازمند حمایت قوه قضاییه باشند، حمایت‌های قضایی را انجام دهیم و مدیرانی که با سو استفاده باعث تعطیلی شوند نیز مورد پیگرد قضایی قرار خواهند گرفت.

اسماعیلی با اشاره به راه اندازی سامانه نظارت های برخط مردمی برای مراجعان به قوه قضاییه گفت: این سامانه در مراجعه اصحاب پرونده، وکلا و همه کسانی که به واحدهای قضایی مراجعه می کنند توسط تلفن همراه در اختیار آن‌ها قرار می گیرد و آن‌ها می‌توانند نظرات خود را  در این سامانه ثبت کنند.

وی افزود: بالغ بر ۴۰۰ هزار نفر در این سامانه نظرات خود را ثبت کرده اند و ۲.۵ میلیون اظهار نظر در این سامانه ثبت شده است که براساس آن ۷۴ درصد مردم از عملکرد قوه قضاییه راضی بوده‌اند و بیش از ۶۶ درصد مردم دادرسی ها را عادلانه دانسته اند و بیش از ۶۵ درصد مردم نیز مدت زمان دادرسی را منطقی دانسته اند.

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به وظیفه نظارتی قوه قضاییه از دستگیری ۱۶۱ وکیل و ۲۰۰ پرسنل بخش‌های متخلف قوه قضاییه و تعدادی از شهود دروغین و سردفتران رسمی خبر داد.

اسماعیلی افزود: سازمان بازرسی کل کشور ۱۶۰۰۰ پیشنهاد اصلاح امور و رویه ها به دستگاه های اجرایی صادر کرده است و بیش از ۱۲۰۰ گزارش هوشیاری به دستگاه های اجرایی صادر شده و درخواست ما این است که این دستگاه‌ها توجه لازم به این هشدارها و پیشنهادها را داشته باشند.

سخنگوی قوه قضاییه از ۳۸۰۰ گزارش کشف تخلف از دستگاه های اجرایی توسط سازمان بازرسی کل کشور خبر داد و اضافه کرد: در نتیجه این گزارشات بیش از ۵۰۰ نفر در مراجع قضایی محکوم شدند.