ذی نفعان آموزش و پرورش مراقب اطلاعات نادرست در فضای مجازی باشند

محسن حاجی میرزایی در ویژه برنامه تصویری نگاه هفته گفت: هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم ممتاز بود چون هفته سپاس معلم را داشتیم و مجموعه آموزش و پرورش در سراسر کشور درگیر برنامه های متنوعی برای قدردانی از معلمان بود. ابتدا در برنامه تقدیر از معلمانی بودیم که در مدرسه تلویزیونی ایران انجام مسئولیت کردند. برنامه تلویزیونی در ایام کرونایی بسیار به کمک ما آمد و تلویزیون به دانش آموزان و خانواده ها کمک می کرد امر آموزش را پیگیری کنند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در این هفته جلسه‌ای با پیشکسوتان تعلیم و تربیت و معلمان ممتاز در خدمت رئیس جمهور داشتیم و معلمان برگزیده گزارش هایی را ارائه کردند. از معلم برگزیده آقای وحیدی که ۷۷ سال است معلمی می کند نیز تقدیر شد. در این جلسه توجه به اولویت واکسن فرهنگیان از سوی رئیس جمهور نیز مطرح شد. همچنین در هفته سپاس معلم به اتفاق جمعی از معلمان از طریق فضای مجازی خدمت رئیس مجلس شورای اسلامی رسیدیم. با جمعی از معلمان برگزیده به روش مجازی با معلمان صحبت کردیم و از خدمات و تلاش های آنها قدردانی شد. بیش از ۴۶ هزار نفر از معلمین مستقیم از این مراسم استفاده کردند.

وی بیان کرد: در پنجشنبه گذشته در افتتاح پنجشنبه های رئیس جمهور شرکت کردیم و افتتاح هزار کلاس درس را داشتیم. در دولت تدبیر و امید هر روز حدود ۲۸ کلاس درس ساخته و تحویل داده شده است و اعتبارات دولتی بیش از ۱۰ برابر و اعتبارات و حمایت خیرین بیش از ۵ برابر افزایش یافته است. اینها نشان می دهد سیاست حمایت از توسعه مدارس جدی است. مدارس خشت و گلی جمع آوری شده است و بیش از ۲۷۶ هزار کلاس سیستم گرمایشی استاندارد شده است. همچنین در مناطقی که زیر ساخت گاز وجود دارد، سیستم مدارس ایمن شده است.

حاجی میرزایی در ادامه اظهار کرد: موضوع آموزش و پرورش مورد توجه فضای مجازی است و ما از این مساله استقبال می کنیم که به این موارد پرداخته شود ولی به همه ذی نفعان آموزش و پرورش می گویم که مراقب اطلاعات نادرستی باشید که بعضاً از روی شیطنت ها و یا تخریب روحیه فرهنگیان منتشر می شود. لطفاً اطلاعات وزارتخانه را از صفحات رسمی آموزش و پرورش پیگیری کنید و به اطلاعات نادرستی که برخی با اهداف سیاسی منتشر می کنند، توجه نکنید.

وی تاکید کرد: ما در جذب معلم هیچ امتیاز ویژه ای را به هیچ قشری نداده ایم و همه افرادی که متقاضی شغل معلمی هستند باید در یک آزمون سراسری شرکت کنند و همه افرادی که در آزمون موفق می شوند و در مصاحبه پس از آن موفقیت کسب می کنند، می توانند متعاقب آن به شغل معلمی بپردازند. اخباری که به صورت نادرست در فضای مجازی منتشر شده که فرصت معلمی را برای اقشار خاص فراهم کرده ایم یا اقشاری را محروم کردیم، صحت ندارد.

به گزارش مهر، متعاقب این سخنان مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش نیز با اشاره به اخبار کذب و اطلاعات نادرست روزهای اخیر در شبکه‌های اجتماعی که به نقل از مسئولان این وزارتخانه یا بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های وزارت آموزش منتشر می‌شود، با انتشار اطلاعیه ای از معلمان، خانواده‌ها، دانش آموزان و سایر ذی نفعان خواست تا برای دریافت اخبار و اطلاعات معتبر و صحیح این حوزه، به پورتال رسمی وزارت آموزش‌وپرورش به آدرس Medu.ir یا سایر خبرگزاری‌های رسمی و معتبر مراجعه کنند و اطلاعات کذب بدون شناسنامه که با هدف تخریب روحیه همکاران فرهنگی و دانش آموزان عزیز در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی منتشر می شود را به‌عنوان منابع خبری و اطلاعاتی خود قرار ندهند.