محموله جدید واکسن کرونا فردا وارد می‌شود

علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: خوشبختانه نماز عید فطر باشکوه، ایمن و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد.

او با اشاره به آمار بالای ابتلا و فوتیهای کرونا در هند گفت: استان‌های جنوبی و شرقی باید بیشتر مراقب باشند و هرمزگان و سیستان و بلوچستان باید به شدت مراقبت کنند؛ تاکنون شرایط را به خوبی کنترل کرده اند.

رئیسی با بیان اینکه تعداد شهر‌های قرمز به ٣ مورد رسیده است، افزود: در ایام تعطیلات شاهد کاهش سفر‌ها بودیم و ١۶ درصد نسبت به سال قبل در همین ایام کاهش تردد‌ها و سفر‌ها را داشتیم.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به واکسیناسیون کرونا در ایران گفت: فاز یک واکسیناسیون کادر بهداشت و درمان را پشت سر گذاشتیم. در فاز ٢ واکسیناسیون افراد بالای ٨٠ سال هم به پایان رسید و از امروز واکسیناسیون بالای ٧۵ سال آغاز شد.

او ادامه داد: محموله جدید واکسن کرونا فردا صبح به دست ما خواهد رسید و بلافاصله توزیع خواهیم کرد بنابراین  تعداد کافی واکسن برای این گروه سنی در دسترس خواهد بود.

رئیسی بیان کرد: نیاز به مراجعه حضوری برای هیچ گروه سنی نیست و سهمیه واکسن کسی نمی‌سوزد و اگر کسی بالای ٨٠ سال باشد هر موقع مراجعه کند واکسن را دریافت خواهد کرد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا بیان کرد: از کاندیدا‌های ریاست جمهوری و طرفداران آنها درخواست داریم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا موجب بروز بیماری نشوند.

او ادامه داد: هر گونه تجمعی می‌تواند موجب شیوع بیماری‌ شود بنابراین باید از تجمعات بزرگ جلوگیری کرد. بهتر است در این شرایط از فضای مجازی استفاده کنیم تا شرایط آرام کشور بهم نخورد و خدایی نکرده موج پنجم کرونا نداشته باشیم.

رئیسی گفت: در روز‌های آینده خبر‌های خوبی درباره واکسیناسیون کرونا خواهیم داشت.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تصریح کرد: امروز در جلسه مروری بر وضعیت بیماری در سطح دنیا و کشور داشتیم‌. متاسفانه کشور هندوستان میزان ابتلا و مرگ بالایی دارد. ویروس جهش یافته هندی توانسته مانند ویروس جهش یافته انگلیسی تاخت و تاز کند و ضرورت دارد ما بیشتر هوشیار باشیم و دستورالعمل‌ها را رعایت کنیم تا مبادا گرفتار این ویروس شویم. خوشبختانه مواردی که از ویروس جهش یافته هندی در کشور پیدا شده، تحت کنترل است.

۳ شهر در وضع قرمز کرونایی قرار دارد

رئیسی با اشاره به وضعیت کرونا در کشور گفت: بر اساس نقشه ماسک وزارت بهداشت هم اکنون شهرهای پارسیان در استان هرمزگان، قلعه گنج در استان سیستان و بلوچستان و سلماس در استان آذربایجان غربی در وضع قرمز کرونا قرار دارند و سایر شهرهای کشور در وضعیت نارنجی یا زرد هستند و هیچ شهری در وضعیت آبی نیست.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا بیان کرد: روند بیماری کرونا در کشور نزولی شده است؛ همچنین شاهد روند نزولی ابتلا به کرونا و بیماران بستری و سرپایی در همه استان‌ها هستیم. ورودی بیمارستان‌ها کمتر شده است اما دو یا سه استان‌ شامل آذربایجان شرقی، هرمزگان و سیستان و بلوچستان نیاز به دقت و رعایت بیشتری دارند.

رئیسی افزود: امروز قرار شد برای برخورد با افرادی که قرنطینه را نقض می‌کنند، جریمه سنگینی درنظر گرفته شود زیرا فرد کرونا مثبتی که قرنطینه را رعایت نمی‌کند، می‌تواند خیلی از افراد را آلوده و مبتلا کند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا یادآوری کرد: زمانی که اولویت واکسیناسیون گروهی اعلام می‌شود، اگر به فردی پیامک ارسال نشد یا با او تماس نگرفتیم، فرد پس از یک هفته با مراجعه به سایت salamat.gov.ir اقدام به ثبت نام کند و شماره تلفن در دسترس و کد ملی فرد متقاضی را اعلام کند تا همکاران ما ظرف ۴۸ ساعت با آنها تماس بگیرند بنابراین هیچگونه نیازی به مراجعه حضوری نیست‌.