جزئیات اولین مرحله طرح اقتدار در سال ۱۴۰۰

 سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ در حاشیه اولین مرحله طرح اقتدار در سال ۱۴۰۰، اظهار کرد: در اولین مرحله طرح اقتدار در سال جدید با اراذل و اوباش برخورد شد.

وی افزود: ۱۱۷ محله و مکان از جمله پارک‌ها، تفرجگاه، سفره خانه‌ها و قهوه خانه ها پاکسازی شدند و به پرونده ۱۱۸ مورد رفتار اوباش گرایانه اراذل و اوباش رسیدگی شد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: ۸۶ پرونده مربوط به شرارت، عربده کشی و ضرب و جرح و ۱۹ پرونده مربوط به مزاحمین نوامیس و محلات، ۹ پرونده مربوط به سلاح غیر مجاز و ۴ پرونده نیز برای مشروبات الکلی بود.

سردار رحیمی تصریح کرد: ۲۱۷ نفر از اراذل و اوباش سطح دار، عاملان نزاع و درگیری، مزاحمین نوامیس، حاملان سلاح غیر مجاز، توزیع کنندگان مشروبات الکلی و مواد مخدر و گردانندگان مراکز قمار و فساد دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: بیش‌ از ۱۰۹ سلاح جنگی، شکاری و شبه سلاح به دست آمد و ۱۶۳ قبضه سلاح سرد از این افراد کشف و ضبط شد.

وی گفت: در مجموع با توجه به اینکه یکی از اهداف ما اصناف هستند، ۵۳ واحد صنفی که محل تردد، پاتوق و اوباش گری اراذل و اوباش بود پلمب شدند و در کنار فضای حقیقی از فضای مجازی هم غفلت نشد و ۵۸ تارنما را کنترل و رصد کردیم که در ۳۲ مورد آن‌ها اقدامات مجرمانه درخصوص ترویج فرهنگ اوباش گری، کری خوانی و... انجام می شد که ادمین‌های آن‌ها شناسایی و صفحه‌ها بسته شدند.

سردار رحیمی تصریح کرد: عاملان تیراندازی که منجر به جرح و ایجاد رعب و وحشت در محلات یافت آباد و شهرک ولیعصر شده بودند، دستگیر شدند، دو گروه از اراذل و اوباش این محلات که به طور مکرر اقدام به تیراندازی می‌کردند، آخرین بار با تیراندازی به سمت شهروندان تعدادی را مجروح و خودروهای پارک شده در خیابان را نیز تخریب کردند و پس از آن متواری شدند و به شهرستان چالوس فرار کردند که در نهایت توسط همکاران ما دستگیر شدند و دو قبضه کلت کمری و ۱۳ فشنگ نیز از آن‌ها کشف شد.

وی ادامه داد: گروه دیگری که در منطقه فلاح بودند به صورت خانوادگی اقدام به اوباش گری، اخلال در نظم و امنیت می کردند که آخرین بار اقدام به توهین، ضرب و جرح، فحاشی، قدرت نمایی و ... کردند که در نهایت توسط همکاران ما در یک اقدام ضربتی شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ اضافه کرد: دو گروه از اراذل و اوباش منطقه خاک سفید که تکرار جرم داشتند و بسیاری از خودروها و اموال عمومی را تخریب می‌کردند، دستگیر شدند. دو گروه ۱۰ نفره بودند که هر دو گروه دستگیر شدند و تعدادی سلاح سرد هم از آن‌ها کشف شد.

وی افزود: اراذل و اوباش و عاملان ضرب و جرح وحشیانه در منطقه تهرانپارس که دارای سوابق متعدد اوباش گری، زورگیری و خفت گیری بودند، در یک اقدام عملیاتی توسط نیروهای پلیس دستگیر شدند.

سردار رحیمی درخصوص گرداندن اوباش در محلات، گفت: مشکلی برای انجام این کار نداریم، چراکه اقدامات نیروی انتظامی در چارچوب قانون بوده است.