رشد ورزش‌های انفرادی در دوران شیوع کرونا/ روند کاهشی کرونا در تهران متوقف شده است

 علیرضا زالی فرمانده ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران و رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی صبح امروز در آیین اختتامیه اولین المپیاد ورزشی مجازی دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور که در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر تحولات شگرفی را در حوزه کرونا تجربه می‌کنیم و خوشبختانه کار‌های خوبی برای مقابله با این ویروس منحوس در کشور انجام شده است.

او ادامه داد: شهید احدی استعداد زیادی در حوزه‌های مختلف علمی داشته که در جنگ تحمیلی به مقام رفیع شهادت رسیده است؛ و اولین المپیاد ورزشی مجازی دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به نام این شهید بزرگوار نامگذاری شده است. شهید احدی علی رغم شرکت در جنگ از کسب علم غافل نبود.

زالی با اشاره به اینکه کرونا شرایط زندگی را به شدت تغییر داده است، گفت: تاکنون سه اپیدمی زندگی بشر را تحت تاثیر قرار داده است که بیماری کرونا سومین اپیدمی در دنیا محسوب می‌شود. فعالیت‌های ورزشی متاثر از شرایط کرونا تغییر پیدا کرده و ما شاهد حجم زیادی از ابتکارات در کشور هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: امروزه فعالیت‌های اجتماعی در سایه کرونا دچار تغییراتی شده و ما شاهد رشد ورزش‌های انفرادی در دوران قرنطینه هستیم.

او بیان کرد: در المپیاد ورزشی مجازی دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، ۵۶ دانشگاه شرکت کرده‌اند و ورزش‌های استقامتی بیشتر در این المپیاد مورد توجه بوده است. این المپیاد در ده رشته ورزشی مانند طناب زنی و شنای سوئدی برگزار شده است.

بستری۶۹۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های تهران

زالی در جمع خبرنگاران گفت: شرایط کرونایی در تهران شکننده است. امروزه میزان مراجعه بیماران مبتلا به کرونا در بخش سرپایی کاهش پیدا کرده است، اما میزان بستری در تهران بالا است و ۶۹۰۰ بیمار در ۱۰۵ بیمارستان‌ تهران بستری هستند.

او‌افزود: از اواخر هفته گذشته شاهد کاهش موارد ابتلا به کرونا در تهران بودیم، اما متاسفانه این روند کاهشی متوقف شده است.

 

لزوم حمایت ویژه از طرح‌های نو دانشجویان

در ادامه این مراسم سیما سادات لاری معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، اظهار کرد: باید از فکر و طرح‌های نو دانشجویان استقبال و حمایت ویژه‌ای از صاحبان این افکار انجام شود.

او ادامه داد: شهید احدی یک جایگاه ویژه‌ در بین ما دارد و این المپیاد مزین به نام این شهید بزرگوار است. شهید احدی یک عارف و ادیب بوده و با وجود کسب رتبه اول در رشته پزشکی دانشگاه بهشتی در جبهه‌های حق علیه باطل حضور نیز  پیدا کرده است.

لاری افزود: نظام سلامت ما در دوران شیوع کرونا سربلند بوده و اقدامات درخشانی در کشور انجام شده است. تلاش کرده‌ایم تا فضا‌های ورزشی دانشجویی ایجاد و بهسازی شود.

کاهش فوتی‌های بیماری کرونا در پیک چهارم

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در جمع خبرنگاران، گفت: هنوز تعداد بستری‌های کرونایی پایین نیست، اما روند بیماری نزولی است. در شهر تهران به دلیل شرایط خاصی که دارد وضعیت کرونایی شکننده است. اگر عادی انگاری در بین مردم ایجاد شود ما شاهد افزایش موارد بیماری کرونا در کشور خواهیم بود.

او افزود: در حال حاضر واکسیناسیون کرونا با روند خوبی در حال انجام است، اما میزان واکسیناسیون در کشور قابل توجه نیست. مردم و مسئولان باید نکات بهداشتی و دستورالعمل‌ها را رعایت کنند.

لاری بیان کرد: در موج چهارم بیماری با تجربه موج‌های قبلی و مدیریت خوب بیماری و بستری‌های موقت درصد فوت نسبت به بستری کاهش پیدا کرده است.