واکنش سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا به خرابی احتمالی واکسن‌ها در پی قطع برق

به گزارش اخبار کرونا شهرخبر علیرضا رئیسی گفت: انبارهای بزرگ واکسن در سطح کشور داریم که مجهز هستند و اگر برق قطع شود مشکل نداریم واکسن ها به صورت قطبی ارسال می شود و در سطح استان مرکز نگهداری واکسن ها را داریم اما در مرکز استان روزانه یا دو روز یکبار با توجه به حجم واکسیناسیون این واکسن ها توزیع می شود. او افزود: در مراکز ما واکسن و دما سنج در یخچال تعبیه شده است  و اگر دما متفاوت باشد آلارم هشدار به صدا در می آید. در نگهداری برخی واکسن ها مانند سینوفارم دمای یخچالی نیاز است. دمای نگه داری واکسن اسپوتنیک زیر 18 درجه است و شرایط نگهداری هر واکسن متفاوت است.

سخنان رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران از دیگر اخبار مهم روز بود. وی گفت: از اسفند سال ۹۸ تا یکم خرداد ۱۴۰۰ نزدیک به ۳۱ هزار فوتی ناشی از ویروس کرونا در تهران داشته‌ایم که ۱۸ هزار و ۵۱۲ نفر مرد و ۱۲ هزار و ۱۶۸ نفر زن بودند. فعلا آمار ورودی متوفیان ناشی از کرونا در بهشت‌زهرا بالاست و به گفته برخی از اعضای شورای شهر همچنان وضعیت تهران شکننده است. از سوی دیگر تجهیزات دیگر همانند سردخانه‌های جدید برای بهشت‌زهرا خریداری شده است،‌آمار متوفیان ناشی از کرونا در تهران نسبت به یک ماه گذشته کاهش یافته است اما همچنان آمار نسبت به اسفند سال ۹۹ بالاست

سومین خبر روز در مورد واکسن کرونا است. سخنگوی جمعیت هلال احمر از پیگیری شبانه روزی هلال‌احمر با استفاده از دیپلماسی بشردوستانه برای واردات واکسن کرونا به کشور خبر داد و گفت: امیدواریم به زودی خبرهای خوبی در حوزه واردات واکسن کووید ۱۹ با کمک شرکای بین المللی خود برای مردم شریف ایران داشته باشیم.محمدحسن قوسیان مقدم روز چهارشنبه با اعلام این مطلب افزود: برخی کشورهای دوست و هم پیمان این جمعیت بر اساس اصول بنیادین نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر، برای تامین و واردات واکسن کرونا به کشور قول همکاری داده اند. بنابراین به زودی و در آینده ای نزدیک مقادیر قابل توجهی واکسن کرونا با همکاری وزارت بهداشت، بانک مرکزی، سازمان هواپیمایی کشوری،  وزارت امورخارجه و سایر دستگاه ها توسط هلال احمر و برای گروه های هدف دریافت و وارد کشور خواهد شد.

 

شهر خبر، یک سایت خبرخوان ایرانی است و به دسته‌بندی و بازنشر اخبار مهم سایت‌های خبری ایران می‌‌پردازد. بسیاری از علاقه‌مندان به اخبار ویروس کرونا به دلیل سهولت دسترسی به اخبار این حوزه از طریق سایت شهرخبر، روزانه بارها به شهرخبر سر می‌زنند.