تزریق واکسن کرونا به بیش از ۸۳۸ هزار نفر در استان تهران

انوشیروان محسنی بندپی در پایان جلسه ستاد مقابله با کرونای استان تهران گفت: در جلسه امروز گزارشی از وضعیت روند بیماری کووید ۱۹ در استان تهران ارائه شد که نشان میداد میزان بستری ها تا صبح امروز در استان تهران ۴۱۲۰ نفر بوده است.

وی افزود: بررسی ها نشان می‌دهد ظرف سه چهار روز اخیر روند کاهشی قبلی با شیب کاهشی مواجه شده و ظرف این ۴ روز تعداد بستری ها در رِنج ۴۰۰۰ نفر قرار گرفته است‌، لذا باید رعایت پروتکلهای بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را با شدت بیشتری پیگیری کنیم تا روند کاهشی گذشته ادامه داشته باشد.

بندپی گفت: موضوع رعایت پروتکلهای بهداشتی در تبلیغات انتخابات باید مورد توجه فرمانداران و روسای دانشگاه های علوم پزشکی قرار گیرد و بنا به مصوبات ستاد ملی کرونا رعایت شود تا بعد از ۲۸ خرداد شاهد رشد بیماری در کشور و به ویژه استان تهران نباشیم.

استاندار تهران تاکید کرد: نگرانی در مورد عوامل اجرایی انتخابات به لحاظ سلامت و ابتلا به کرونا وجود دارد که در مورد کاهش این عوامل و همچنین کاهش ناظرین کاندیداها سرصندوقها موضوعی مطرح و مقرر شد در قرارگاه و کمیته امنیتی ستاد مقابله با کرونا مطرح شود تا اطمینانی برای عوامل اجرایی ایجاد شود.

وی در خصوص واکسیناسیون در استان تهران نیز گفت: ۷۵ مرکز برای تزریق واکسن کرونا در تهران فعالیت می کنند تا براساس اولویت بندی گروه های سنی تعیین شده ستاد ملی، کار واکسیناسیون پیگیری شود که تاکنون ۸۳۸ هزار و ۳۰۰ تفر یعنی تقریبا معادل ۵.۸ جمعیت استان واکسینیه شدند که در مقایسه با میناگین جمعیت کشور که ۵.۷ درصد است استان تهران یک دهم درصد از میانگین کشوری بالاتر است.