ماجرای پیدا شدن جسد آرتین ایران نژاد

آرتین ایران نژاد کوچکترین عضو ی خانواده 5 نفره که در نروژ و در راه رسیدن به بریتانیا در کامال مانش غرق شده بودند پس از پیدا شدن و آزمایش های ژنتیک بالاخره شناسایی شد. خانواده 5 نفره آرتین که به همراه دیگر مهاجران با قایق قصد عزیمت به بریتانیا را داشتند پس از واژگونی قایق همگی جان باختند و جسد 4 نفر از آنان پیش تر پیدا شده بود. جسد آرتین آرین نژاد نیز پس آزمایشات DNA شناسایی شد.

جسد آرتین ایران‌نژاد ، کوچکترین عضو خانواده ایرانی که چند ماه پیش در کانال مانش غرق شدند، به کمک یکی از بستگان این خانواده با آزمایش دی‌ان‌ای در نروژ شناسایی شد.

خانواده ۵ نفره ایران‌نژاد ۶ آبان ۱۳۹۹ در مسیر رسیدن به بریتانیا غرق شدند، اما تلاش‌ها برای پیدا کردن جسد آرتین که آنزمان ۱۵ ماهه بود، بی‌نتیجه ماند.

اعضای خانواده غرق شده در کانال مانش

ماجرا چه بود؟

کمال حسین‌پور درباره انتقال اجساد خانواده «ایران‌نژاد» که چندی پیش در حین مهاجرت به خارج از کشور در آب‌های کشور فرانسه غرق شدند، گفت: متاسفانه  خانواده پنج نفره ایران‌نژاد در آب‌های « کانال مانش » جان خودشان را از دست دادند که تا امروز اجساد ۴ نفرشان شناسایی و پیدا است اما هنوز پیکر کودک خردسال‌شان شناسایی و پیدا نشده است.

قایق مهاجران واژگون شد

در حالی که به همراه عده ای مهاجر دیگر قصد داشتند خود را به انگلستان برسانند،سوار قایق شدند.تعداد مسافران بیشتر از ظرفیت قایق بود.تجهیزات ناکافی مسافران و هوای طوفانی هم مزید بر علت شد که قایق واژگون شود.رسول ایران نژاد و همسر و سه فرزندش در آب های کانال مانش غرق شدند و جسد نوزاد پانزده ماهه رسول  پیدا نشده بود که حالا بعد از این ماه ها پیدا شده است.