نگرانی دانشگاه علامه طباطبایی در خصوص قطعی برق حین امتحانات

شجاع احمدوند معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علامه طباطبایی ،  اظهار کرد: در صورت واکسیناسیون دانشجویان هیچ محدودیتی برای برگزاری حضوری کلاس‌ها نداریم.

او افزود: از آن جایی که یک تکنولوژی جدیدی را برای مجازی برگزار شدن کلاس‌ها فراگرفته ایم؛ بنابراین نباید آن را رها کرد و هم اکنون در حال صحبت با گروه‌ها هستیم تا آموزش‌های مجازی را حتی بعد از کرونا ادامه دهیم، اما گروه معارف مخالف این موضوع است.

احمدوند تصریح کرد: برخی از دروس نظری را می‌توانیم به صورت مجازی پیش ببریم، اما تا کنون هیچ تصمیم قطعی در این زمینه نگرفته ایم.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: کلاس‌های مجازی باعث شدند تا تمامی دروس با جلسات کامل یعنی ۱۶ جلسه برگزار شوند و این موضوع برای اولین بار در تاریخ دانشگاه اتفاق افتاده است.

او گفت: اگر در ترم‌های آتی بنا بر هر شرایطی نتوانیم تمامی ۱۶ جلسه از کلاس‌ها را برگزار کنیم از طریق آموزش‌های مجازی این روند را ادامه خواهیم داد و در این زمینه در حال گفتگو با دانشکده‌ها هستیم و هم اکنون دانشکده‌ها در حال آماده سازی خوابگاه‌ها و فعالیت‌های دیگر هستند تا بتوانند در زمان بازگشایی حضوری مشکلات را کاهش دهند.

احمدوند تاکید کرد: آموزش‌های مجازی باعث بروز هزینه‌های زیادی برای دانشگاه‌ها شده اند و به اینصورت دانشگاه‌ها این هزینه را از بودجه‌های دیگر تامین کرده اند و در این زمینه نیازمند حمایت مالی هستند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: تمهیداتی برای قطعی برق در زمان امتحانات نیندیشیده ایم، اما یک الی دو نامه به وزارت نیرو و شرکت‌های برق منطقه‌ای ارسال کرده ایم تا در این زمینه رفع مشکل کنند.

احمدوند تاکید کرد: با وجود اینکه قطعی برق طی هفته اخیر کاهش پیدا کرده، اما نگرانی آن همچنان وجود دارد چرا که ساختار‌های دانشگاه علامه فاقد برق اضطراری است و در این زمینه معاونت آموزشی همچنان در تلاش است تا دانشجویان نگران قطعی برق در زمان امتحانات نشوند، اما تا این لحظه کار موثری انجام نشده است.