لزوم انجام فوری آزمایش کرونا

آزمایش‌ها چشم نظارتی ما بر روی ویروس است تا بدانیم کجاست و کجا می‌رود. با شروع فصل سرما، شیوع دوباره ویروس توسط افرادی که واکسینه نشده‌اند، آغاز می‌شود و بسیاری از افراد پیش از آنکه بفهمند آلوده شده‌اند، دچار عفونت می شوند. آزمایش‌های سریع و مکرر ابزاری است که اگر در تابستان و پاییز سال گذشته به کار گرفته میشد، جان حدود ۱۰۰ هزار نفر نجات پیدا می‌کرد.

ایالات متحده این فرصت را از دست داد تا از آزمایش سریع و مستمر برای جلوگیری از شیوع ویروس کشنده SARS-CoV-2 به آسیب‌پذیرترین افراد و جلوگیری از موج وحشتناک در زمستان جلوگیری کند. منظور از تست‌های سریع، تست‌هایی است که فرد می تواند بدون آزمایشگاه (بطور ایده‌آل در درون خانه خود) با نتایج داده شده در زمان واقعی انجام دهد.

دو نوع تست وجود دارد: آزمایشات سریع آنتی‌ژن که بر اساس پروتئین‌های ویروس هستند و سطح عفونی ویروس را تشخیص می‌دهند. نوع دیگر تست که به شما اطلاع می‌دهد آلوده شده‌اید آزمایش‌های سریع مولکولی است که با دقت RNA ویروس را تشخیص داده و برای تأیید عفونت آن را تقویت می‌کنند - گاهی اوقات چند روز قبل از اینکه فرد علائمی را از خود نشان دهد.

با وجود حمایت‌های همه‌جانبه از سوی مردم و فراخوان بیش از ۵۰ دانشمند برجسته، دولت ایالات‌متحده نتوانسته استراتژی محکمی برای انجام آزمایش سریع در خانه اتخاذ کند؛ اقدامی که می تواند این نوع آزمایشات را بدون هزینه و در دسترس همه آمریکایی‌ها قرار دهد (مشابه آنچه که انگلستان انجام شد. اما اکنون که واکسن‌ها ساخته شده و در اختیار ما هستند، چرا هنوز هم به آزمایش نیاز داریم؟ با توجه به موارد فزاینده ابتلا در سراسر جهان به ویژه به علت انتقال انواع بیشتر ویروس ، ما باید از آزمایش برای جلوگیری و کنترل این موارد و شیوع هرچه بیشتراستفاده کنیم.

بنا بر راهنمای جدید CDC، که به افراد واکسینه‌شده اجازه می‌دهد فاصله اجتماعی را متوقف کرده و ماسک خود را در طیف وسیعی از مراودات اجتماعی خویش بردارند، باید با آزمایش سریع مکمل در خانه برای همه همراه باشد. ما نمونه‌هایی از انتقال ویروس از افراد واکسینه نشده به واکسینه شده‌ها در خانه‌های سالمندان مشاهده کرده‌ایم.  ما همچنین می‌دانیم که طبق CDC ، اگرچه اکثریت آمریکایی‌های بزرگسال حداقل یک دوز واکسن دریافت کرده‌اند ، اما میزان دریافت در سراسر کشور یکسان و هماهنگ نیست.

به عنوان مثال در می سی سی پی فقط ۳۱٪ از مردم حداقل یک دوز دریافت کرده‌اند. ما باید همه تلاش خود را برای گسترش دسترسی به واکسن و ترغیب افراد بیشتری برای واکسیناسیون انجام دهیم اما در مورد آزمایش باید عملکرد هوشمندانه‌تری نیز داشته باشیم. ما قبلاً انواع جدیدی از ویروس را مشاهده کرده‌ایم که با سرعت بیشتری گسترش می‌یابند و احتمال ایجاد ایمنی بیشتر در افراد برای فرار از تاثیرات واکسن مخصوصا برای دیگران وجود دارد. وقتی این اتفاق می افتد ، ویروس می‌تواند به خانه‌های سالمندان راه یابد.

سالخوردگان در مقایسه با افراد جوان، تا حدودی ظرفیت محدودتری برای حفظ محافظت و ایمنی موثر خود دارند. در اواخر پاییز و زمستان، پس از گذشت تقریباً یک سال از واکسیناسیون، بسیاری از افراد مسن ممکن است دوباره به تجدید حساسیت گرفتار شوند.  همانطور که به شرایط عادی نزدیک می شویم، ضروری است که از تست سریع و بسیار در دسترس استفاده کنیم تا مدارس، محل کار و مسافرت‌ را به ایمن‌ترین شکل ممکن باز نگه داریم.  با اطمینان می‌دانیم که افراد برای آلوده کردن دیگران به ویروس کووید۱۹ نیازی به علائم ندارند.

آزمایش‌های سریع و منظم می‌تواند به افراد ناقل این امکان را بدهد که از آلودگی خود مطلع شده و سریعاً جدا شوند تا از انتقال ویروس به دیگران جلوگیری شود.