شورای‌شهری‌ها مخالف فوریت یکی از لوایح شهرداری تهران

در حاشیه جلسه علنی امروز شورای شهر تهران ، اعضاء شورا به بررسی یک فوریت لایحه شهردار تهران درباره «اعطای مجوز به شهرداری تهران جهت اجرای توافقنامه منعقده با آستان قدس رضوی در خصوص املاک موقوفه واقع در طرح‌های مصوب شهری به پلاک‌های ثبتی ۷۴، ۷۱، ۶۸ اصلی بخش ۱۱ تهران» پرداختند.

در جریان بررسی این لایحه محمدنادر محمد زاده مدیرعامل سازمان املاک شهرداری اظهار کرد: موضوع جدیدی نیست، زیرا ما در چندسال گذشته چندین حکم محکومیت از طرف آستان قدس داشتیم و مقرر شده بود که آن‌ها اقدام حقوقی برای شهرداری انجام ندهند، اما در حال حاضر این موضوع باید تعیین تکلیف شود.

وی گفت: به یاد دارم که در زمان کرباسچی، توافقی با آستان قدس صورت گرفت و چنین بود که آستان در املاکی که قبل از تاریخ وقف بوده دخالتی نداشته باشد، اما درباره ۳۰ مورد، ارزیابی مجموعه شهرداری حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان بود و براساس توافق با آستان این رقم به ۲،۵۰۰ هزار میلیارد تومان رسید و ما تا ۵۰ سال آینده اجاره پرداخت نخواهیم کرد.

در ادامه سید محمود میرلوحی مخالفت خود را با یک فوریت این لایحه اعلام کرد و گفت: متاسفانه بسیاری از نهاد‌ها فکر می‌کنند که باید اموال را تبدیل به برج کرد، اما به نظر من آن‌ها باید به بیمارستان و بوستان تبدیل شوند.

در پایان عبدالرضا گلپایگانی معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران هم تصریح کرد: ما اعلام کردیم که این موضوع را با رهبر معظم انقلاب در میان می‌گذاریم و مکاتباتی انجام می‌دهیم ، تا آستان قدس طبق طرح‌ها، ۴۳ درصد ملک را به شهرداری دهد.

پس از مباحثات فراوان، یک فوریت این لایحه با ۶ رأی موافق به تصویب نرسید.