۵۰میلیون سنددرکشورالکترونیکی شده است

به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس ,محمد ناظمی اردکانی شامگاه سهشنبه در بدو ورود به اردبیل برای شرکت در گردهمایی روسای ثبت احوال شمالغرب کشور در گفتوگو با خبرنگاران اظهار داشت: سازمان ثبتاحوال فصل نوینسازی خود را سپری میکند و در این زمینه برنامههای متنوع در دست اقدام است.

وی یکی از این اقدامات را اجرای طرح آرشیو الکترونیکی اسناد هویتی اعلام کرد و بیان داشت: در این زمینه بیش از ۱۲۰ میلیون سند جمع‌آوری شده که به تدریج در قالب اجرای طرح آرشیو الکترونیکی به روزرسانی می‌شود.

معاون وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود پیش‌بینی کرد؛ تا آخر امسال کل اسناد هویتی در کشور در شبکه الکترونیکی قرار گیرد و با الکترونیکی شدن اسناد می‌توان گفت؛ سازمان ما یک سازمان الکترونیک است و دیگر نیازی به مراجعه حضوری برای دریافت اسناد اطلاعاتی وجود نخواهد داشت.

ناظمی اردکانی اذعان داشت: برهمین اساس متقاضیان ارائه خدمات از ثبت احوال می‌توانند از طریق پرتال‌ها در شهرستان‌ها و مرکز استان از خدمات سازمان ثبت‌احوال بهره‌مند شوند.

وی در مورد آخرین اطلاعات جمعیتی کشور نیز گفت: براساس آخرین سرشماری مرکز آمار جمعیت ایران در حال حاضر ۷۵ میلیون نفر است که با افزودن تعداد ولادت و فوت آمار جمعیت کشور به صورت به روز از طریق سایت سازمان ثبت‌احوال انتشار می‌یابد..



کارت‌های ملی تا پایان سال ۹۲ اعتبار دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس سازمان ثبت احوال در پاسخ به سئوالی در مورد صدور کارت ملی نیز اظهار داشت: کارت‌های ملی در دست مردم به زودی با کارت‌های هوشمند جایگزین می‌شود اما اعتبار کارت ملی در دست مردم تا پایان سال ۹۲ تمدید شده است.

ناظمی اردکانی اضافه کرد: همه دستگاه‌های اداری، اجرایی و خدمات‌رسان با ابلاغ دولت موظف هستند با همین کارت ملی موجود ارائه خدمات کرده و به عنوان یک سند هویتی این کارت را پذیرش کنند.

وی ادامه داد: برای صدور کارت هوشمند زیرساخت‌های آن در هشت سامانه مهیا شده است و قراردادهای لازم نیز در این زمینه انعقاد گردیده که تجهیزات آن در دست خرید و ورود به کشور است.

معاون وزیر کشور خاطرنشان کرد: تا پایان شهریور ماه امسال با انتقال تجهیزات به داخل کشور و تهیه بخشی از نرم‌افزارها در داخل و بخش دیگر در خارج از استان می‌‌توان امیدوار بود که صدور کارت هوشمند به صورت آزمایشی از شهریور ماه آغاز شود.