پاکسازی هرروزه پارک‌های تهران از وجود اراذل و اوباش

آیین رونمایی از کتاب « آیین شفاهی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ»  باحضور پیشکسوتان و روسای سابق پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در مقر فرماندهی پلیس راهور پایتخت برگزار شد.

سردارحسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت وی با بیان اینکه پلیس ایران یکی از پلیس های پیشرفته، مجرب و توانمند محسوب می‌شود اظهار داشت: ممکن است از لحاظ ابزار و امکانات مثل کشورهای اروپایی نباشیم اما از نظر عملکرد ، مدیریت تجمعات و مدیریت ترافیک صاحب سبک هستیم.

وی با بیان این مطلب که تکیه گاه و محور اصلی برنامه‌های پلیس بعد از انقلاب مردم هستند و پلیس حل مشکلات و ایجاد آرامش و نظم و امنیت مردم را محور اصلی خود می‌داند تصریح کرد: در روزهای اخیر با دو تجمع روبرو بودیم یکی تجمع معلمان و دیگری تجمع کارمندان شرکت نفت که در بحث‌های انجام شده این اتفاق‌نظر را داشته‌ایم که مقوله مردم و احقاق حقوق آنها مهم است چرا که تکیه گاه اصلی مردم هستند.

رئیس پلیس پایتخت اعلام کرد:نکته اصلی و افتخار پلیس وجود انسان متدین، خستگی‌ناپذیر، شجاع و بهترین و پاک‌ترین به عنوان فرماندهی معظم کل قواست؛  پلیس بخشی از نیروی مسلح است و فرمانده اش منصوب رهبری است که این افتخار است.

وی با بیان این مطلب که یکپارچگی پلیس ایران در خیلی جاهای دیگر دنیا وجود ندارد به ابتکار، خلاقیت و نوآوری پلیس تهران پرداخت و طرح موتوریار را تشریح کرد و گفت: در تهران ۳ تا ۴ میلیون موتور داریم که بخشی از بی انضباطی اجتماعی را به واسطه برخی از راکبان آنها شاهدیم؛ از سوی دیگر موتور وسیله امرار معاش و ارتزاق گروه دیگری از مردم است بنابراین ابتکار به خرج داده و طرح موتوریار را اجرا کردیم که موتورسواری که ویراژ می‌داد و به پای پلیس میزد امروز بعد از تخلف در کنار پلیس خدمت می‌کند.

سردار رحیمی به خدمات پلیس ۱۱۰ پرداخت و گفت: با گذشت دو دهه از راه اندازی مرکز ۱۱۰ در هر لحظه، هر ساعت و در هر نقطه پلیس در خدمت مردم است.

وی با بیان اینکه حرکت شتابان پلیس به سوی هوشمندسازی از دیگر خدماتی است که در راستای ارائه خدمت بیشتر به مردم انجام می‌شود تصریح کرد: امروز پلیس مامور معذور به پلیس مامور مسئول تبدیل شده چرا که پلیس باید بتواند در تمام مسائل حوزه ماموریتی خودش را مسئول بداند.

رییس پلیس پایتخت به فشارهای اقتصادی که به مردم و کشور وارد می‌شود پرداخت و گفت: دشمن تلاش دارد تا  آرامش و امنیت مردم را دچار اختلال کند اما الحمدلله روز  به روز وضعیت امنیتی بهتر می‌شود و این اتفاقی نیست.

فرمانده انتظامی پایتخت با بیان این مطلب که مبارزه با اراذل و اوباش و قاچاقچیان مواد مخدر، مزاحمین و پاکسازی مرتب پارک ها هر روز بعد از ظهر با کمک ماموران پلیس پیشگیری و یگان امداد انجام می‌شود گفت: در ۲ سال پیش خانواده‌ها جرات نداشتند به پارک بروند اما امروز گردن اراذل و اوباش را شکستیم و اجازه نمی‌دهیم که امنیت و آرامش مردم را زیر سوال ببرند.

سردار رحیمی خاطرنشان کرد: ماموران پلیس امروز به عنوان سرباز ولایت و مردم شبانه‌روز خدمت می‌کند و در همین گرما مأموران پلیس در گرمای بی‌سابقه ساعت ها در حال خدمت هستند تا شهر آرامش کامل باشد؛ آرامش امروز شهر محصول مجاهدت  فرزندان این مرز و بوم هستند تا انضباط نظم و امنیت برقرار باشد.