آغاز واکسیناسیون زندانیان بالای ۶۰ سال در استان تهران

سیدحشمت الله حیات الغیب مدیر کل زندان های استان تهران  گفت: از آنجا که در کشور در شرایطی قرار دارد که پروتکل های بهداشتی بایستی با دقت رعایت شود، مناسب بودن محیط زندانهای استان و تمام فضاها نقش مهمی در سلامت فیزیکی و روانی زندانیان دارد.

سیدحشمت الله حیات الغیب با اشاره به ضرورت ارتقای امور بهداشتی و درمانی تصریح کرد: با پیگیری اداره بهداشت و درمان ندامتگاه و مساعدت معاونت بهداشت غرب مرکز استان البرز، به مددجویان بالای ۶۰ سال ندامتگاه قزلحصار و زندان رجایی شهر دوز اول واکسن کرونا تزریق گردید.

وی با تقدیر از اشکان کمالی مدیر ندامتگاه قزلحصار و عزیزی مدیر زندان رجایی شهر تأکید کرد: مسئولان و کادر درمان زندان ها با تمام توان در مقابل ورود ویروس کرونا به مجموعه ایستادگی می کنند. از آن جا که قزلحصار مختص نگهداری زندانیان موادمخدر می باشد، بیش از پیش باید در بخش قرنطینه به امر غربالگری اهمیت داده شود تا هیچ گونه ابتلایی به این بیماری نداشته باشیم.

حیات الغیب همچنین گفت: نظارت و کنترل مستمر بر عوامل‌ محیطی در ارتقای سلامت‌ افراد نقش‌ اساسی دارد و در سایه محیطی سالم و بهداشتی می توان در تغییر، رشد و باز پروری شخصیت مددجویان اثرگذار بوده، به اهداف متعالی سازمان زندانها در اصلاح و تربیت زندانیان نائل آمد.

وی ادامه داد: با توجه به کنترل دقیق روزانه بین کارکنان، مددجویان و سربازان وظیفه، در صورت مشاهده فرد مشکوک، وی از سایر افراد جداسازی شده و به مراکز درمانی خارج از زندان اعزام و پس از انجام آزمایشات و اقدامات پاراکلینیکی، با تشخیص پزشک معالج بستری و در غیر این صورت به زندان بازمی گردد و به دلیل خروج و ورود مجدد به زندان در قرنطینه اقامت خواهد داشت.  

مدیر کل زندان های استان تهران در پایان گفت: تعدادی از مددجویان دارای بیماری های زمینه ای که در ندامتگاه قزلحصار، دوران حبس را سپری می کنند، واکسن کرونا دریافت نموده بودند، امروز نیز تمام مددجویان بالای ۶۰ سال دوز اول واکسن تزریق گردید و تلاش بر این است تمام مددجویان و کارکنان زندانهای استان تهران واکسن کرونا را دریافت کنند.

پیش از این، در مرحله اول بر اساس برنامه ریزی ستاد ملی کرونا، کادر درمان شاغل در زندان که ایثارگران گمنام عرصه اصلاح و تربیت هستند، همراه با سایر کادر درمان کشور واکسن کرونا دریافت کردند. همچنین ندامتگاه قزلحصار و زندان رجایی شهر که در شهرستان کرج قرار دارند جزء مراکز تابعه اداره کل زندان های استان تهران می باشند.