وضعیت آب و هوا در ۲۸ تیرماه/ روند افزایشی دما در بیشتر مناطق کشور

 امروز به ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در برخی نقاط استان‌های کرمان، فارس، هرمزگان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، بوشهر، کهگیلویه و بویر احمد، چهار محال بختیاری، غرب و جنوب اصفهان، شرق و جنوب خوزستان و غرب خلیج فارس رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت، گاهی همراه با گرد و خاک خواهد بود.

روز سه‌شنبه در جنوب استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان، برخی نقاط هرمزگان و بوشهر، دامنه‌های مرکزی و جنوبی زاگرس در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویر احمد، چهار محال بختیاری، خوزستان و روز چهارشنبه در هرمزگان، جنوب کرمان و ارتفاعات جنوبی زاگرس در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب افزایش ابر و بارش پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد رخ می‌دهد.

همچنین امروز در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران و شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، دامنه و ارتفاعات البرز در استان‌های زنجان قزوین، البرز، سمنان، تهران و روز سه‌شنبه در ارتفاعات البرز مرکزی رگبار پراکنده باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

روز پنجشنبه در اغلب مناطق کشور آسمان صاف و جو پایدار خواهد بود.

روز جمعه به سبب شمالی شدن جریانات بر روی دریای خزر در استان‌های گیلان، مازندران و اردبیل به تدریج افزایش ابر، بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

گفتنی است، طی سه روز آینده در نیمه شرقی کشور در پاره‌ای از مناطق استان‌های سمنان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد و شمال سیستان و بلوچستان در برخی ساعات وزش باد شدید گاهی با گرد و خاک و احتمال کاهش کیفیت هوا و دید افقی همراه خواهد بود.

امروز تا پایان هفته در بیشتر مناطق کشور دما روندی افزایشی خواهد داشت. تا پایان هفته نیز دریای عمان به ویژه مناطق شرقی مواج خواهد بود.