به گزارش افکار نیوز به نقل از مهر، جانشین مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: اکنون امکان تردد در این محور برای تمامی خودروهای سبک و سنگین برقرار شده و هیچ گونه مشکلی برای تردد وجود ندارد.

علی اصغر بدیعی مقدم تصریح کرد: ریزش ترانشه ها در این محور به علت سستی بافت کوه در ارتفاعات مشرف به جاده سبب مسدود شدن این محور شده بود.

بدیعی مقدم یادآور شد: در این مسیر ریزش کوه چندین بار در طول سال اتفاق می‌افتد ولی بارش باران در چند روز گذشته سبب افزایش ریزش ترانشه ها در این جاده و مسدود شدن آن شده بود.
بیش از هفت هزار زایر از خراسان شمالی راهی مرقد حضرت امام می‌شوند

مسئول اردویی، گردشگری و راهیان نور سپاه حضرت جوادالائمه(ع) خراسان شمالی گفت: هفت هزار و ۸۰۰ زایر از این استان برای شرکت در بیست و سومین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) راهی تهران می‌شوند.

سرهنگ نصرالله یزدان پناه با بیان اینکه سهمیه تعیین شده برای اعزام از این استان در سال جاری شش هزار نفر است، گفت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته از سوی ستاد سپاه استان، زیران اعزامی ۳۰ درصد بیشتر از سهمیه تعیینی خواهند بود.

وی سهمیه شهرستان‌های بجنورد، شیروان، اسفراین، فاروج، جاجرم، گرمه و مانه و سملقان را به ترتیب دو هزار نفر، یکهزار، یک هزار، ۶۰۰،۶۵۶، ۷۵۰ و ۷۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: ۹۰۰ نفر نیز به صورت متفرقه و از ادارات کل استان راهی این سفر معنوی خواهند شد.

مسئول اردویی، گردشگری و راهیان نور سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی اظهار داشت: پیش بینی شده این تعداد زایر توسط ۱۸۵ دستگاه اتوبوس اعزام شوند.

سرهنگ یزدان پناه افزود: سرانه هزینه اعزام هر نفر ۷۰۰ هزار ریال است که ۲۰۰ هزار ریال آن از سوی افراد و مابقی از منابع استانی تأمین خواهد شد.

خراسان شمالی همایش فرصت‌های تجاری عراق را برگزار می‌کند

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: همایش فرصت‌های تجاری عراق، به منظور آشنایی تجار این استان با مزیت‌های بازار این کشور، ۲۵ خردادماه در بجنورد برگزار می‌شود.

سیدمحمدابراهیم حسینی اظهار داشت: این همایش با هدف آشنایی بازرگانان و صادرکنندگان این استان با فرصت‌های تجاری بازار عراق با حضور مسوولان کشوری و وابسته بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در عراق، برگزار خواهد شد.

وی معرفی ظرفیت‌های اقتصادی، تجاری دو کشور و گسترش مناسبات در حوزه‌های مختلف اعم از تجارت، صنعت و خدمات، تقویت و توسعه زیرساخت‌ها و مناسبات اقتصادی را از دیگر اهداف برگزاری این همایش عنوان کرد. و گفت: بسترهای لازم برای گسترش هرچه بیشتر روابط تجاری میان بخش‌های خصوصی دو کشور فراهم است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: سال گذشته ۹ هزار تن کالای تولیدی این استان به ارزش ۷۰ هزار دلار به کشور عراق صادر شده است.