باید بار امانت سنگین را تحویل دهیم/ مشکلات کشور موجب افت محسوس اعتماد عمومی شد

 محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران در جلسه آخر شورا که امروز صبح برگزار شد، اظهار کرد: دوره چهارساله شورای پنجم به پایان رسید و باید این بار امانت را به شورای ششم تحویل دهیم، بزرگ‌ترین افتخار ما برخورداری از حمایت بی سابقه شهروندان تهرانی در انتخابات ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ بود که با مشارکت بی سابقه، مردم نمایندگان خود را انتخاب کردند.

وی ادامه داد: مشکلات این دوره از کشور موجب شد تا امید اجتماعی، اعتماد عمومی و مشارکت سیاسی با افت محسوسی مواجه شود، اما این افتخار یعنی اعتماد به شورای شهر تهران با آن رای بسیار بالا، کارنامه ما اعضا را درخشان کرد.

هاشمی افزود: معکوس کردن روند افزایشی تعداد پرسنل شهرداری ، کاهش شدید هزینه‌های غیرضروری، تشریفاتی و تبلیغاتی مدیریت شهری، پرهیز از آغاز مگا پروژه‌های تبلیغاتی و فاقد توجیه فنی و اقتصادی در شهر، شفاف سازی عملکرد مالی و قرارداد‌های شهرداری، متوقف کردن روند رو به رشد رانت و فساد اقتصادیً و… باعث شد که مدیریت شهری با وضعیتی با ثبات، شفاف و کم هزینه تحویل دوره بعدی شود.

وی تاکید کرد: در این دوره اقداماتی همچون متوقف کردن ساخت و ساز خارج از کاربری، سیستمی کردن صدور پروانه و فیش و توقف فیش‌های دستی و غیر رسمی، صیانت از طرح تفصیلی و توقف بارگذاری مازاد بر طرح، کاهش شدید تغییر کاربری، سیستمی کردن شورای معماری مناطق انجام شد.